کد خبر: ۱۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
سنندج- استاندار کردستان از پذیرش دانشجو در رشته موسیقی از مهرماه امسال در دانشگاه کردستان خبرداد.
به گزارش آرانیوز، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: درصورتی که استعدادهای بالقوه حوزه فرهنگی و هنری استان به بالفعل تبدیل شود، کردستان سرآمد تمامی استان های کشور در این حوزه خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری که در کردستان وجود دارد این استان می تواند نماینده شایسته فرهنگ وهنر ایران زمین در دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرآیندی همه جانبه است و صرفا سخت افزاری نیست، اظهارداشت: بدون توجه به فرهنگ که زیرساخت اصلی زیست بشر محسوب می شود توسعه به تخریب ختم می شود.

استاندارکردستان با بیان اینکه توسعه فرهنگی و هنری می تواند نقش جدی دربهره برداری و انجام اقدامات سخت افزاری در بخش های مختلف داشته باشد، ادامه داد: از دیگر نقش های توسعه فرهنگ و هنر در جامعه، ممانعت از پیشرفت معضلات اجتماعی است.

زاهدی با اشاره به اینکه فرهنگ وهنر شرقی، ایرانی اسلامی و کردی در تلطیف فضای روانی جامعه تاثیربسزایی دارد، افزود: وقتی فضای روانی جامعه تلطیف شود شاهد کاهش خشم و خشونت و دعواها و بسیاری دیگر از آسیب های خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در بخش هنرهای تجسمی، هنر خوشنویسی و نقاشی خط تماما اسلامی و عرفانی است و باید ترویج و گسترش این هنر همواره مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت های فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان و بخشی دیگر در کارگروه فرهنگی شورای برنامه ریزی استان مطرح می شود، گفت: کارگروه فرهنگی شورای برنامه ریزی استان باید فعال شود و برنامه ها واهداف فرهنگی استان در آن مشخص گردد چراکه  با این اقدام شاهد حذف موازی کاری دستگاه ها خواهیم بود.

استاندار کردستان اظهارداشت: در هر فصل مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارشی از میزان سهمی که از اعتبارات ملی وزارتخانه متبوع خود دریافت کردند، ارائه دهند.

زاهدی درارتباط با واگذاری اماکن فرهنگی به بخش خصوصی، عنوان کرد: این واگذاری ها تکلیفی قانونی است و باید اجرا شود، ولی این مسئله مورد اعتراض تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر استان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: فعالان فرهنگی وهنری نگرانی هایی در خصوص افزایش هزینه های بر فعالیت های خود در نتیجه این واگذاری ها دارند بنابراین باید مدیران و پرسنل داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی کنند اماکن فرهنگی و هنری را به تشکل های این حوزه واگذارکرده و بر نحوه فعالیت آنها هم نظارت کامل را داشته باشد.

وی بر برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری در شهرستان های مختلف استان تاکید کرد و افزود: برگزاری کنسرت ها و جشنواره های مختلف موجب ایجاد پیوند ملی وبهبود وضعیت اقتصاد هنر در استان خواهد شد.

به گفته وی تفاهم نامه ای ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزیر ارشاد مبنی بر تبدیل سالن های این دانشگاه در استان های مختلف به تبع کردستان به سالن سینما منعقد شده است.

استاندار کردستان از تصویب رشته موسیقی در دانشگاه کردستان خبرداد و گفت: پیگیری های فراوانی در ارتباط با صدور مجوز تدریس رشته موسیقی در دانشگاه کردستان صورت گرفته است که خوشبختانه با این مهم موافقت شده است.

زاهدی عنوان کرد: از مهرماه امسال در رشته موسیقی در دانشگاه کردستان دانشجو پذیرش می شود و از سال آینده هم اقدامات لازم برای دریافت مجوز ایجاد رشته صنایع دستی در این دانشگاه انجام می گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار