کد خبر: ۱۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
سنندج-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت:پیش بینی و برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در ماه رمضان برای ۱۸۰۰ نفر از ایتام کردستانی حامی یابی شود.
به گزارش آرانیوز، به نقل از  روابط عمومی کمیته امداد استان کردستان، قنبر موسی نژاد در مراسم جشن گلریزان ایتام که با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان و همکاری کمیته امداد برگزار شد،گفت: برگزاری این گونه مراسمات و مشارکت در این کار خیر بسیار ارزشمند است و با مساعدت های خیرین زمینه خدمت دهی بیشتر به نیازمندان و محرومین جامعه فراهم می  کند و باید تلاش کنیم تا این برنامه ها فرهنگ سازی شود که افراد بیشتری در این برنامه ها مشارکت کنند.

قنبر موسی نژاد با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند، عنوان کرد:  با توجه به محدودیت در منابع دولتی، برای حل تمامی مشکلات این مددجویان به همراهی و کمک متمکنین و خیرین جامعه نیاز است تا نیازمندی های این عزیزان رفع شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار نفر و در قالب ۵۲ هزار خانوار از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، بیان کرد: هزینه پرداخت مستمری و کمک معیشت این خانوده ها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال است. که پرداخت مستمری و کم معیشت به این  افراد کمترین خدمت امداد است.

وی اظهارداشت: ۲۶ هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار نفر توسط این نهاد بیمه اجتماعی هستند و براساس قانون تامین اجتماعی بازنشسته  و از چرخه امداد خارج می شوند و مستمری بگیر تامین اجتماعی می شوند.

موسی نژاد با بیان اینکه یکی دیگر از سرفصل های خدمت در امداد بحث اکرام ایتام است، افزود : در استان کردستان تعداد ۵ هزار یتیم زیر ۱۵ سال تحت حمایت این نهادهستند که برای حمایت از این ایتام ۱۶ هزار حامی شناسایی شده اند.

وی افزود:  ۸۰ درصد حامیان ایتام  از خارج از استان هستند، در این راستا باید از ظرفیت های موجود بیشتر استفاده شود تا از افراد متمکن و نیکوکار استان برای مشارکت در این کار خیر بهره مند شویم.
ش
وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان تلاش بر این است در این ماه برای ۱۸۰۰ نفر از ایتام حامی یابی شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان بیان کرد: ۳ هزار فرزند مشمول طرح محسنین داریم که این کودکان به دلیل مشکلات مختلف از وجود پدر محروم شدند و فاقد هرگونه منبع درآمدی هستند و فقط از طریق کمک های امداد و حامیان نیازهای آنها تامین می شود.

موسی نژاد افزود : یکی دیگر از طرح های اجرایی در ماه مبارک رمضان طرح مفتاح الجنه است که با حضور مدیران در کنار ایتام و خانواده های نیازمند زمینه مساعدت و رفع مشکلات آنها فراهم می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار