کد خبر: ۱۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
سنندج- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به وجود ۸۰۷ هزار و ۴۶۷ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: هم اکنون به ازای هر یک نفر در کردستان نیم جلد کتاب موجود است.
به گزارش آرانیوز، اسماعیل احمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به وجود ۸۰ کتابخانه عمومی در استان، گفت: از این تعداد ۴۹ کتابخانه نهادی و ۳۱ کتابخانه هم مشارکتی است.

 وی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۴۶۷ نفردر کتابخانه های نهادی استان عضویت دارند، عنوان کرد: در حال حاضر ۶ باب کتابخانه نهادی و ۷ باب کتابخانه مشارکتی در استان در حال احداث و صدور مجوز است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ کافه کتاب دراستان اظهارداشت: چهار کافه کتاب دیگر نیز در مرحله شروع به کارو اخذ مجوز هستند.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در افق ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد جمعیت استان عضوکتابخانه باشند و در حال حاضر فقط ۱.۷ درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

احمدی زیربنای کتابخانه‌های استان را ۲۰ هزار و ۴۲۴ متر مربع ذکر و بیان کرد: درصد سرانه زیربنای کتابخانه‌ای استان به ازای هر ۱۰۰ نفرحدود ۱.۳۶ مترمربع است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۷ هزار و ۴۶۷ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد که به ازای هر یک نفر در کردستان نیم جلد کتاب موجود است و در افق ۱۴۰۴ باید به ازای هر نفر، چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود باشد.

وی به پیشرفت فیزیکی ۶ کتابخانه در حال احداث استان اشاره کرد و  گفت: کتابخانه مرکزی استان ۳ درصد پیشرفت فیزیکی، کتابخانه روستای سراب قامیش ۲۰ درصد پیشرفت، بلبلان آباد ۸ درصد، دهگلان ۱۲ درصد و قروه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در حال حاضر به دلیل نبوداعتبارات روند احداث آنها به کندی پیش می‌رود.

احمدی  از خرید بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب که شامل پنج هزارنسخه از مولفان بومی استان خواهدبود، خبرداد و اظهارداشت: از شورای برنامه ریزی استان درخواست داریم اعتبار لازم برای خرید این تعداد عنوان از آثار نویسندگان بومی را در اختیار ما قرار دهند.

وی عنوان کرد: از آنجا که یکی از چالش های پایین بودن سطح مطالعه نبود کتب مناسب برای مخاطبان است، بنابراین تهیه آثار نویسندگان بومی استان بی شک منجر به رونق بیشتر کتابخوانی در استان خواهد شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار