کد خبر: ۱۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
قم - رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ۵۸ درصد واحدهای تولیدی در استان مشکل کمبود نقدینگی دارند که با ابلاغ قانون رفع موانع تولید، کمیته‌ای برای رفع مشکلات آنها تشکیل شد.

به گزارش آرانیوز، احمد ذاکری با بیان اینکه تسهیلات بانکی در کنار مشکلات مانند مالیات و بازار راکد از مشکلات ریشه‌دار صنایع در قم و کشور است، گفت: سود بالای تسهیلات بانکی موجب می‌شود هزینه بالایی برای تولید ایجاد شود و همچنین بازارهای داخلی و خارجی نیز از دست برود.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات صنعت باید ۱۰ درصد یا کمتر باشد، افزود: سیستم مالی و بانکی باید در کنار بخش صنعت با تسهیلات کم بهره به افزایش تولید کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۵۸ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی در استان قم با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند که با ابلاغ قانون رفع موانع تولید، کمیته‌ای برای رفع مشکلات آنها تشکیل و جلسات آن نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل بخش صنعت استان مربوط به کمبود نقدینگی است، گفت: وزارتخانه در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۶ میلیارد تومان از دولت برای ایجاد تحول در بخش صنعت و تولید درخواست کرده است و بخشی برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی با سود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

ذاکری که از بانک‌های خصوصی به کلی ناامید شده، امیدوار است بانک‌های دولتی وظایف خود را در حمایت از صنعت انجام دهند
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار