کد خبر: ۱۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
قم - معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از بسیج امکانات شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از شهرداری قم، سید امیر سامع در نشست بررسی روند خدمت‌رسانی به زائران در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت سالروز یوم‌الله ۱۵ خرداد اظهار کرد: امیدواریم که در این ایام بتوانیم میزبانان خوبی برای زائران حرم حضرت معصومه باشیم و بهترین خدمات را به ایشان ارائه کنیم.

وی با تأکید بر بسیج امکانات در این ایام برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد تصریح کرد: باید در این ایام نیروهای مضاعف در امر خدمت‌رسانی به زائران در بخش‌های خدماتی، پارکینگ‌ها، پارکسوارها و... به کار گرفته شوند و پیمانکاران نیز همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به کار گیرند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه باید در خصوص استقرار خودرو زائران در پارکینگ‌ها کنترل‌های دقیق داشته باشیم، اضافه کرد: از نکات مهم در این ایام اطلاع‌رسانی به زائران است که باید زائران را به محل‌های مشخص شده برای استقرار هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پارکینگ شرقی نیز باید از حداکثر ظرفیت‌ها با دقت نظر در پارک خودروها استفاده شود، گفت: باید از توان مناطقی که درگیر استقبال از زائران نیستند در دیگر مناطق استفاده شود.

سامع با اشاره به اینکه در خصوص برنامه‌های تبلیغی باید به تصمیمات جامع برای همه مناسبت‌ها برسیم، اظهار کرد: باید شهر در این ایام حال و هوای ایام ارتحال حضرت امام و یوم‌الله ۱۵ خرداد را داشته باشد.

تأمین ۶۰۰ جایگاه پارک اتوبوس در پارکسوار شمالی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اقدامات ۱۴ و ۱۵ خرداد سازمان پایانه‌ها اظهار کرد: چاپ بنر با موضوعات گرامیداشت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، چاپ بنر راهنمای مسیر زائران و ایجاد ایستگاه صلواتی در پارکسوار شمالی و مجتمع توریستی شهر از جمله اقدامات است.

ابوالفضل مستقیمی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ متر سایبان برای رفاه حال زائران در دستور کار قرار گرفته، ایستگاه‌های فرهنگی با حضور مبلغان حوزه علمیه برپا شده و سیاه‌پوش کردن تمام پایانه‌ها و پارکسوارها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات مختلفی برای رفاه حال زائران ویژه ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در نظر گرفته شده است، گفت: تأمین آب شرب و یخ برای زائران، تخلیه ۲۰ کامیون ویرتکن برای جلوگیری از گرد و غبار و آماده‌سازی نمازخانه پارکسوار شمالی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم نصب سیستم صوت برای راهنمایی افراد گمشده، ‌ تأمین ۶۰۰ جایگاه پارک اتوبوس در پارکسوار شمالی و تخلیه پارکسوار از خودروهای سنگین برای پارک اتوبوس‌های زائران را از اقدامات دیگر ۱۴ و ۱۵ خرداد ذکر کرد.

وی افزود: به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد تمام پرسنل اداری، خدماتی و انتظامی سازمان آماده‌باش هستند، آمارگیری اتوبوس‌هایی که به پارکسوارها وارد می‌شوند، صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: آماده‌سازی ۳۶ سرویس بهداشتی و ۱۴ چشمه جدید در دستور کار است، در مجموع در نظر داریم خدمات مناسبی به مسافران و زائران در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد ارائه دهیم.

توزیع ۲۰ هزار نقشه راهنمای زائران

سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم نیز در نشست بررسی روند خدمت‌رسانی به زائران در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: شهرداری قم در این ایام نسبت به فضاسازی شهر قم اهتمام داشته است و بنرهای مختلفی با این موضوعات در سطح شهر نصب شده است.

ابوالفضل سبزعلیان بیان کرد: همچنین ۸۰۰ قطعه بنر نیز از ستاد مرکزی در تهران دریافت شده و در اختیار واحد خدمات شهری قرار می‌گیرد تا در جای جای شهر نصب شود.

وی بیان کرد: در خصوص راهنمایی زائران نیز نسبت به آماده‌سازی ۲۰ هزار نقشه شهر قم اقدام شده و این نقشه‌ها در ستادهای اطلاع‌رسانی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم اضافه کرد: تیم‌های ستاد خبری شهر نیوز شامل عکاسان، خبرنگاران و مستندسازان مشغول فعالیت هستند و از هفته گذشته نیز اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات صورت گرفته انجام شده است.

تشکیل ستادهای خدماتی برای خدمت به زائران

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: ستادهای هشت گانه در سطح منابع با اولویت مناطق یک، سه، پنج، هفت و هشت، تشکیل شده و دیگر مناطق نیز پشتیبان خواهند بود.

سیدمحسن میرهادی با بیان اینکه در این ایام شاهد حضور حجم گسترده‌ای از زائران در مسیر عزیمت به تهران برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام هستیم، گفت: شهر قم به دلیل واقع شدن در چهار راه مواصلاتی در این ایام با حضور گسترده زائران روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه کاروان‌هایی که از جنوب به سمت تهران حرکت می‌کنند یک روز زودتر از مراسم وارد قم می‌شوند، اظهار کرد: این کاروان‌ها با توقف در قم به زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم افزود: در هنگام اتمام مراسم سالگرد ارتحال در تهران، شاهد حضور گسترده زائران در قم هستیم و باید آمادگی‌های لازم جهت میزبانی از زائران را داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشی بینی نیروهای خدماتی و پشتیبانی، صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی، تأمین آب شرب مورد نیاز زائران و... اضافه کرد: پارکسوارهای شمالی و امیرکبیر آماده‌سازی شده است.

میرهادی تأکید کرد: باید در این ایام تمام خودروهای سنگین از پارکسوار شمالی تخلیه شده تا فضای لازم در اختیار اتوبوس‌ها قرار گیرد.

وی به برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد از بیت امام(ره) به سمت حرم مطهر گفت: در روز ۱۵ خرداد نسبت به آماده‌سازی مسیر و فضاسازی این ایام اهتمام جدی خواهیم داشت.

فعالیت ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی خطی و گردشی در پایانه‌ها و خطوط شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: نیروهای تاکسیرانی آماده‌باش هستند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته هزار دستگاه تاکسی در تمام پایانه‌های ورودی شهر و خطوط حضور دارند.

مرتضی عزتی خاطرنشان کرد: ۱۰ گشت کنترل و نظارت سیار و ثابت در این دو روز فعالیت دارند و ۱۵ شرکت حمل‌ونقل با نظارت سازمان با تاکسی‌های خطوط به خدمات‌رسانی اقدام می‌کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان گفت: تمام شهروندان، زائران و مجاوران در صورت مشاهده مواردی می‌توانند کد چهار رقمی تاکسی را به شماره ۳۰۰۰۵۱۳۳ پیامک کرده یا با شماره ۳۶۶۲۸۸۰۰ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت پیگیری و نتیجه اعلام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم یادآور شد: سطح شهر تاکسی‌های گردشی خدمات لازم را پیرامون حرم حضرت معصومه(س) و هسته مرکزی ارائه می‌کنند.

وی عنوان کرد: تاکسی‌ها از روز ۱۴ تا ۱۶ خرداد به صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت هشت ساعته فعال هستند.

پیش بینی ۱۲ بوستان برای استقرار زائران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه در خصوص نگهداری و آماده‌سازی پارکسوارها و فضای سبز به ویژه نقاطی که از سوی زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیش بینی لازم را در نظر گرفته شده است.

پیام جوادیان اظهار کرد: ۱۲ بوستان در این خصوص پیش بینی شده است و اطلاع‌رسانی لازم به زائران صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نیروهای خدماتی پارک‌ها نیز به صورت ویژه در این ایام مشغول فعالیت هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار