کد خبر: ۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
روسیه اعلام کرد که در چارچوب عملیات تضعیف و تخریب ساختارهای مالی و اقتصادی گروه های تروریستی ضد سوری، بمباران مراکز و تاسیسات استخراج و صادرات نفت در مناطق مختلف سوریه را افزایش داده است.

  به گزارش آرانیوز، سرگئی رودسکوی رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه با اعلام اینکه حمله های آغاز شده از چند روز پیش، افزایش بیشتری یافته است، گفت: کارشناسی های زیادی در این باره انجام شده است و حمله ها به مراکز استخراج غیرقانونی نفت در سوریه و وسایل قاچاق محصولات نفتی به ترکیه به شدت یافته است.
خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) اعلام کرد که به گفته وی، روسیه و آمریکا درباره ضرورت تاثیر گذاری بر امکانات اقتصادی گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره تفاهم دارند.
رودسکوی پیش از این گفته بود که تاخیر بیشتر آمریکا در تفکیک قائل نشدن بین رزمندگان جناح مخالف میانه رو و شبه نظامیان عضو گروه های افراطی، فرآیند صلح سوریه را در معرض تهدید قرار داده است.
ژنرال روس افزود: گروه تروریستی جبهه النصره روزانه محموله های تسلیحاتی از طریق مرز ترکیه دریافت می کند و از آتش بس نیروهای دولتی و شورشیان میانه رو برای بازسازی خود و تجدید خصومت ها استفاده می کند و یک عامل بی ثبات کننده اصلی در سوریه است.
این ژنرال ضمن انتقاد از موضع آمریکا در قبال سوریه تاکید کرد که اعمال فشار روسیه بر گروه های مسلح در سوریه کماکان ثمر بخش است.
آتش بس سوریه از اسفند ماه گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری های گسترده پایان داد و با قبول آن توسط 140 گروه، آرامش نسبی در این کشور برقرار شد، ولی گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سرکوب آنها ادامه دارد.
بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار