کد خبر: ۱۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
دزفول- معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بخش صنعت به بهره برداری رسیده ازنظر واحدهايی که در دزفول وجود دارد ۱۵ درصد کل استان است که این واحدها ازنظر اشتغال سهم ۶ درصدی را دارااست.
به گزارش آرانیوز، مهرام روانبخش ظهر امروز سه شنبه در دومین همایش دزفول، چشم انداز توسعه و پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول اظهار کرد: در حال حاضر بخش صنعت به بهره برداری رسیده از نظر واحدهایی که در دزفول وجود دارد ۱۵ درصد کل استان است که این واحد ها از نظر اشتغال سهم ۶ درصدی و از نظر سرمایه گذاری سهم دو درصدی را در خوزستان دارند .

وی با اشاره به بررسی میل سرمایه گذاری در شهرستان دزفول افزود: مجوزهای صادرشده ازسوی سازمان صنعت و معدن استان برای دزفول ۱۸ درصد کل استان هستند و پیش بینی اشتغال برای این شهرستان ۱۴ درصد است بنابراین همین امر میل به سرمایه گذاری را در دزفول نشان می دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فن آوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: وظیفه ما این است که این میل به سرمایه گذاری در دزفول را هدایت کنیم و توسعه دهیم که در این راستا باید صنعت را در بخش های مختلف استان هدایت و متناسب با آمایش سرزمین کنیم.

سند راهبردی و سند آمایش سرزمین

روان بخش عنوان کرد: در حال حاضر در خوزستان مشغول دو کار سند راهبردی و سند آمایش سرزمین هستیم و استان را با توجه به ظرفیت هایی که دارد به پنج منطقه تقسیم کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سند کشوری برروی فولاد، کاغذ، سرامیک، پتروشیمی و صنایع بزرگ پیش بینی کرده اند، افزود: اما ما آمده ایم با توجه به ظرفیت های استان صنایع دیگری از جمله صنایع جانبی نیشکر که صنعت منحصر به فرد استان است را پیشنهاد داده ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه فن آوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: صنایع دریایی، قطعه سازی های مدرن که خاص شمال خوزستان است، بحث صنایع تبدیلی به ویژه شکر چغندری را نیز پیشنهاد داده ایم و بر روی آنها سرمایه گذاری کرده ایم چرا که خوزستان ازاین نظر شرایط بسیار خوبی دارد.

روانبخش با بیان اینکه فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی با قابلیت صادرات نیز مد نظر است، عنوان کرد: باید بر روی صنایع پزشکی و دارویی که دغدغه های آلودگی های زیست محیطی کمتری دارند نیز کار کنیم.

وی همچنین گفت: باید همت کنیم و بر روی پتانسیل های سرمایه گذاری دزفول تفکر کنیم و سپس وارد عمل شویم.

معاون توسعه برنامه ریزی و فن آوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص افزایش جذب و استخدام غیربومی ها در استان نیز بیان کرد: چندین سال است که بر روی خرید داخل استانی و استفاده از نیروهای بومی تاکید کرده ایم اما از طرفی نباید بخش خصوصی را اجبار کنیم چرا که اگر بازوی اختیار این بخش را بگیریم کار درستی نیست اما باید سعی کنیم تا آنها را در راستای جذب نیروهای بومی روشن و هدایت کنیم.

روانبخش با بیان اینکه صنعت تنها منحصر به اشتغال مستقیم نیست بلکه چندین برابر اشتغال غیرمستقیم دارد، اظهار کرد: وقتی پروژه ای در حال احداث و اجراست متخصصان پروژه معمولا متناسب با نوع کار می آیند که همین امر ورود غیربومی ها را عادی می کند اما کاری که ما باید انجام دهیم این است که وقتی پروژه آغاز و اجرا شد برای تولید و ادامه کار سرمایه گذاران را مجاب کنیم تا از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی بااشاره به اینکه برای سرمایه گذار نباید محدودیت ایجاد کنیم هرچند محدودیت های اقلیمی با توجه به آمایش سرزمین وجود دارد، افزود: سن بخش خصوصی در خوزستان کمتر از سایر استان ها است به گونه ای که بخش خصوصی در خوزستان عمر ۱۵ ساله دارد درحالی که این سن در برخی استان های دیگر ۳۰ سال است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار