کد خبر: ۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
در سال 94 بیش از 49 هزار کارت و برچسب معاینه فنی خودرو در مراکز معاینه فنی خوروهای سنگین و نیمه سنگین صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال 93 به میزان81 درصد افزایش داشته است.

به گزارش آرانیوز، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان اذعان داشت: با توجه به اینکه علت عمده تصادفات در ناوگان حمل و نقل مسافرناشی از نقص فنی خودورو ها بوده و متأسفانه در برخی از مراکز معاینه فنی خودروها با داشتن نقص فنی اقدام به حمل بار و مسافر می نمودند، برخط سازی صدور کارت معاینه فنی تحت نظارت این اداره کل از تیرماه سال گذشته عملیاتی شده است و با راه اندازی سامانه برخطبه کمک سایر دستگاه های نظارتی اعمال نظارت دقیق تر بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد.

مسعود مصدقی در ادامه افزود: این مراکز در راستای افزایش نظارت و کنترل بهتر و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده بر خط سازی شده اند و بدین ترتیب صدورکارت هوشمند، صدور بارنامه و صدور صورت وضعیت برای خودرو های دارای نقص فنی و فاقد کارت معاینه فنی جلوگیری می شود.

مصدقی خاطر نشان ساخت: در این سیستم اطلاعات خروجی دستگاه های تست و سنجش سلامت فنی خودرو به صورت خودکار وارد سیستم می شود و دخالت عوامل انسانی کاهش یافته است و مکانیزم های نظارتی بر این مراکز با استفاده از دانش و تکنولوژی برخط در سطح قابل توجهی افزایش داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار