کد خبر: ۱۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
سنندج-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان برتدوین برنامه های استانی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کردوگفت: فرایندی برای ارزیابی و پایش این برنامه ها طراحی شده است.
به گزارش آرانیوز، بهرام نصراللهی زاده ظهر امروزشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تصویب آن در مجلس تشکیل شده و دولت هم به صورت جدی وارد عرصه شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آیین نامه ای که در دولت مصوب شده ستادهای اقتصاد مقاومتی باید در تمامی استان های کشور تشکیل شود، عنوان کرد:دبیرخانه  این ستادها هم به  سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها سپرده شده است.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه های اقتصادی کشور امسال مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود، افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی عدالت  و دانش بنیانی و درون زایی  و مردمی بودن است که این ویژگی ها در تمامی برنامه ها به ویژه برنامه ششم توسعه حاکم شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: ۱۲ برنامه ملی  که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب شده، قابلیت اجرای استانی را ندارد بنابراین دستگاه های متولی و عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان ها موظف اند اقدام به تدوین برنامه های استانی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کنند.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه هربرنامه ای یک دستگاه متولی اجرای آن است، اضافه کرد: فرایندی برای ارزیابی و پایش این برنامه ها هم طراحی شده است.

کاهش ۲ درصدی تلفات انرژی برق در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم در این جلسه گفت: در بند ۱۳ سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر صادرات برق تاکید شده است و خوشبختانه ظرفیت ها و بستر صادرات برق در کردستان به کشورهای همجوار به ویژه عراق فراهم شده است.

مصطفی نجفیان ادامه داد: اگر نیازهای استان به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت را از طریق نیروگاه های تجدید پذیر تامین کنیم برق تولیدی نیروگاه استان را می توانیم صادر کنیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ طرح جهادی کاهش تلفات انرژی در سطح کشور مطرح شد، اظهارداشت: از سال ۹۳ تا پایان ۹۴ در کشور سه درصد کاهش تلفات انرژی برق را داشتیم.

وی ادامه داد: در استان کردستان هم تلفات انرژی برق اعم از فنی و غیرفنی از ۱۲.۵ درصد در سال ۹۳ به ۱۰.۵ درصد در سال ۹۴ کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات برق از عوامل اصلی دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار