کد خبر: ۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
سنندج - مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امروز یکی از شاخصه های سنجش توانمندی افراد خلاقیت، تالیف و نوآوری است.
به گزارش آرانیوز، رشید قربانی ظهر یکشنبه در همايش تجليل از معلمان نوآور، مولف و صاحب اثر استان کردستان در سنندج اظهار داشت: خوشبختانه امروز در مدارس بسترهای لازم برای نوآوری دانش آموزان و معلمان فراهم است.

وی با اشاره به این مطلب که بهرگیری از این فرصت ها می تواند بستر ساز توسعه و تحول باشد، افزود: انتظار می رود معلمان با مشارکت در تالیف ها الگویی مناسب برای دانش آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: مكنونات درونی از دو طريق زبان و نوشتار ارائه می شود  و ارائه مطالب از طريق زبان و گفتار كوتاه مدت است اما قلم و نوشتار جاودانه بوده و دارای تاثيرگذاری و ماندگاری بيشتری است.

قربانی یادآور شد: خلق آثار ماندگار می تواند در تعالی افراد جامعه نقش داشته باشد و با توجه به رسالت معلمان انتظار می رود در خلق این آثار سهیم باشند.

وی ادامه داد:  خط و نوشتار عامل اصلی انتقال تمدن، فرهنگ و دانش و دانای در جامعه  است و در آموزه های دينی تاكيد فراوانی بر علم و علم آموزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده علم را به وسيله نوشتن به بند بكشيد و مقيد كنيد و این نشان از اهمیت تالیف است چرا که با نوشتن دانسته ها به نسل های آینده انتقال داده می شود.

قربانی اظهار داشت: معلمان مولف در تدريس و آموزش اثر بخشی بيشتری دارند  و معلمان مولف و دارای اثر با بهره گيری از استعدادهای خود و فعاليت های انجام شده يادگيری را تعميق بخشيده و تاثيرگذاری بيشتری در تدريس دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: بی ترديد برای آثار و تاليفات و نوآوری های فرهنگيان در اجرای مراحل بعدی طرح رتبه بندی تاثير گذار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار