کد خبر: ۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
سنندج – فضای انتخاباتی در پنج شهرستان کردستان در حالی وارد فضایی جدیدی شده است که هر روز شیوه ای نو و جدید برای معرفی کاندیداهای این دوره رونمایی می شود و تب و تاب انتخاباتی در استان بالاست.
به گزارش آرانیوز، دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه استان کردستان در حالی به روزهای خود رسیده است که چهار کاندیدای حاضر در این رقابت از تمامی ظرفیت های در اختیار خود برای تبلیغ بهره برداری می کنند.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی سید احسن علوی و سالار مرادی از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، منصور مرادی و امید کریمیان هم از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد با هم رقابت می کنند تا دو کرسی باقی مانده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی را به دست آورند.

این روزها به جای فضای واقعی جامعه بخش زیادی از فعالیت های تبلیغاتی چهار کاندیدای حاضر در فضای مجازی سازماندهی شده است و افراد سعی می کنند که در شبکه های اجتماعی تلفن همراه به ویژه تلگرام خود را معرفی و حریف را از گود خراج کنند.

بعد از جمع آوری بنرهای تبلیغاتی دو کاندیدای حاضر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران از سوی شهرداری سنندج و همچنین بالا بودن هزینه در این بخش، فعالیت های زیادی از سوی افراد وابسته به این دو کاندیدا وارد فضای مجازی شده است.

راه اندازی کانال های مختلف با نام های ساختگی از سوی گروه ها و اقشار تاثیرگذار از یک سو و همچنین پخش فیلم ها و عکس های متنوع با حضور در بین مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی این روزها در تلگرام موج می زند و افراد برای عقب نماندن از رقیب سعی می کنند که در این بخش تا نهایت تلاش کنند.

حضور در مراسم ها و مجلس های ساختگی هم این روزها در کردستان به اوج خود رسیده است تا جایی که برگزاری محافل با نام اقشار و همچنین مراسم های مولودی خوانی دیگر اقدامی است که این روزها از سوی چهار کاندیدای حاضر در این رقابت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

عزم جریان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت

در حالی که این بار و بر خلاف دور اول جریان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت عزم خود را جزم کرده و از تمامی ظرفیت های در اختیار خود برای معرفی دو کاندیدای لیست امید استفاده می کنند که از سوی جریان رقیب یعنی اصولگرا خبری در میان نیست.

هر چند که رئیس شورای هماهنگی اصولگرایان استان کردستان وعده داده بود که آنها نیز لیست انتخابلاتی برای دور دوم خواهند داشت، ولی تا این لحظه از سوی این جریان سیاسی لیستی مبنی بر کاندیدای خاصی منتشر نشده است.

بسیج اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه سنندج در حالی همچنان ادامه دارد که از مریوان خبر می رسید این جریان به صورت کامل و واحد از یک کاندیدا حمایت نمی کند و به همین دلیل این جریان سیاسی در مریوان به قسمت شده و هر قسمتی از آن از یک کاندیدا حمایت می کند.

بر اساس اعلام فهرست کشوری و شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان، امید کریمیان کاندیدای مورد حمایت آنها در شهرستان مریوان است که علیرغم این مهم روز گذشته مراسمی با عنوان حمایت جمعی از جوانان اصلاح طلب از منصور مرادی دیگر کاندیدا این حوزه در شهر مریوان برگزار شد.

چاپ اقلام تبلیغاتی تقدیر و تشکر از نمایندگان سابق مردم کردستان و کاندیدای فعلی این دوه نیز از سوی گروه ها و اقشار مختلف به ویژه ورزشکاران نیز این روزها بر در و دیوار شهر خودنمایی می کند.

پخش کارت های تبلیغاتی با جایزه های مختلف از جمله کارت شارژ تلفن همراه و کارت اعتباری اینترنت نیز از سوی یکی از کاندیدهای این دوره در دو شهرستان دیواندره و کامیاران هم طی روزهای شنبه و یکشنبه آخرین اقدام تبلیغاتی برای جلب رای مردم به شمار می رود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار