کد خبر: ۱۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
به آزادی بیان اعتقاد کامل دارم، به همین دلیل تا به امروز در مقابل تمام بدرفتاری ها سکوت کرده ام.

به گزارش آرانیوز، حضور احزاب در کشوری که نام دموکراسی را یدک می کشد غیر قابل انکار است. احزابی که هریک برای فعالیت نیازمند زمینه های مناسبی از پیشرفت در آگاهی و آزادی های سیاسی جامعه می باشند. نزدیک شدن احزاب به یکدیگر و جلوگیری از حضور اندیشه های مختلف در فرآیند های سیاسی، نه تنها حق انتخاب را از مردم گرفته، بلکه کشور را به سوی تک حزبی شدن و فاصله گرفتن از موازین دموکراسی سوق می دهد. هرچند حضور حزب های متفاوت درصورتی می تواند بلوغ سیاسی جامعه را رقم بزند که در آزادی فعالیت های سیاسی مدنی شرایط یکسان و برابری داشته باشند. جامعه نیز با قوت گرفتن احزاب، به صورت ناخودآگاه درک سیاسی خود را بالا برده و به انتخابی درست و منطقی در راستای منافع ملی دست خواهد زد. اما چطور می شود که یک حزب با وجود در دست داشتن قدرت و نمایش عملکردی ضعیف باز هم درصدد کسب قدرت سیاسی بر می آید و مردم نیز او را بر کرسی پارلمان بشانند. عدم مسئولیت پذیری و پوپولیسم که سیاست های اصلی برخی احزاب در ایران را تشکیل می دهد سبب شده است معیار های ارزش گذاری بر عملکرد احزاب تغییر کند. به هر روی در این شرایط چاره ای جز پذیرفتن حرکت دست و پا شکسته احزاب در ایران نیست، اما با کمی تعمق به راحتی می توان عملکرد آنها را بررسی نمود.

استاندار بوشهر که به گفته خود، همگام با شعارهای دولت، پذیرفتن همه سلیقه ها و اندیشه های سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است با تشکیل جلساتی جداگانه با احزاب، کاستی ها و نقاط قوت استان را در حوزه های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و … بررسی می کند.

مصطفی سالاری عصر روز گذشته در دیدار با اعضای حزب اعتماد ملی استان بوشهر با تأکید بر اینکه همواره از نقد منصفانه استقبال کرده ام، افزود: بیان دیدگاههای متفاوت و طرح نقد را موجب بالندگی و پیشرفت می دانم و از نخستین روز حضورم در استان بعنوان استاندار تا به امروز با همین نگاه کارم را انجام داده و می دهم.

وی تصریح کرد: هرچند علی رغم تلاشها و کارهای زیادی که در استان انجام می شود، برخی افراد و رسانه ها گهگاهی از دایره انصاف خارج شده و مطالبی را ناصواب گفته و نوشته اند، اما به آزادی بیان معتقدم و به همین دلیل از هیچکس شکایتی نکرده ام.

وی به جایگاه مهم احزاب در توسعه و آگاهی جامعه اشاره کرد و گفت: انتظار می رود خدمات دولت بصورت شفاف از طریق احزاب بعنوان افراد پیگیر جامعه به مردم منتقل شود و انتظارات جامعه نیز از همین طریق به مسئولان دولتی رسانده شود.

وی با تأکید بر اینکه بیطرفی، قانونگرایی و رعایت اصول اخلاق محور برنامه های ما در برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بود، گفت: مجریان انتخابات از هر گونه حمایت مستقیم و یا غیر مستقیم از کاندیدای خاصی پرهیز کردند و احزاب به ما کمک کردند تا انتخاباتی باشکوه و با نشاط رقم بخورد.

استاندار بوشهر همچنین بر لزوم اشتغال پایدار جوانان استان بوشهر در پروژه‌ های پارس جنوبی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی از مناطق تأثیرگذار در حوزه انرژی است، افزود: در دولت یازدهم شاهد رشد شتابان توسعه فازهای پارس جنوبی هستیم و این روند تا تکمیل تمام فازها تداوم خواهد داشت.

سالاری ابراز داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان متخصص و تحصیلکرده استان بوشهر در صنعت نفت باید در دستور کار متولیان امور در این منطقه قرار گیرد.

وی با ارائه گزارشی از در حوزه عمرانی گفت: بر اساس گزارش نظارتی پروژه‌ های عمرانی در سال ۱۳۹۳ که به‌ منظور آگاهی مسئولان اجرایی کشور از عملکرد طرح‌ های عمرانی ملی و استانی توسط مرکز ملی نظارت و دبیرخانه شورای نظارت راهبردی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه‌ شده، استان بوشهر حائز رتبه‌ های برتر شده است.

سالاری ادامه داد: در میان ۳۱ استان کشور، استان بوشهر از نظر دستیابی به اهداف یک‌ساله در اجرای طرح‌ ­های عمرانی با شاخص ۸۸.۲ درصد حائز رتبه اول، از نظر درصد تخصیص اعتبار طرح‌ های­ عمرانی با شاخص ۸۰.۶ درصد حائز رتبه اول و از نظر اتمام پروژه‌ های عمرانی در یک سال با شاخص ۸۹ درصد حائز رتبه دوم شده است.

استاندار بوشهر در پایان ضمن قدردانی از حمایتها و همراهی حزب اعتماد ملی در استان از برنامه های دولت گفت: افتخار می کنم که اکنون میزبان حزبی هستم که بدنبال سهم خواهی فردی نیست و تنها مطالبات عمومی را پیگیری می کند.

 

گفتنی است، در این نشست که با حضور جمع کثیری از اعضای حزب اعتماد ملی استان بوشهر در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، رئیس این حزب، مسئول مناطق جنوبی استان، مسئول مناطق شمالی استان، مسئول شهرستان دشتستان، مسئول کمیته جوانان، نماینده بانوان و چند نفر از اعضای این حزب به ایراد سخنرانی پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار