کد خبر: ۱۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از سرریز سد کلان ملایر خبر داد و گفت: ذخیره سد کلان ملایر به ۴۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش آرانیوز، مرتضی عزالدین  با بیان اینکه خوشبختانه امسال بارندگی خوبی در استان همدان رخ داده است، اظهار داشت: از ابتدای سال آبی 94 (مهر 94) تاکنون 437 میلیمتر بارندگی در سطح استان همدان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سد سرابی تویسرکان هفته گذشته سرریز کرد، گفت: این سد نزدیک به 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب ذخیره آب داشت که با تداوم بارندگی‌ها در نهایت سرریز کرده و امید را در بین مردم شهرستان تویسرکان افزایش داد.

عزالدین با اعلام اینکه سد کلان ملایر در روز جمعه سوم اردیبهشت ماه سرریز کرد، گفت: در حال حاضر ذخیره سد کلان ملایر به 45 میلیون مترمکعب رسیده و ورودی آب به این سد برابر با 10 هزار لیتر در ثانیه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه از آب سد کلان برای تامین آب شرب مردم شهرستان ملایر نمی‌توان استفاده کرد چراکه هنوز خط انتقال آب از سد کلان به ملایر و سیستم تصفیه‌خانه این پروژه تکمیل نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: پروژه تصفیه‌خانه خط انتقال سد کلان به ملایر از طریق واگذاری به بخش خصوصی و به روش مالی BOT اجرایی خواهد شد که در این صورت می‌توان آب ذخیره شده در پشت سد کلان را برای شرب نیز استفاده کرد.

وی بیان اینکه اجرای تصفیه‌خانه خط انتصال سد کلان ملایر 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: این اعتبار از طریق سرمایه‌گذار تامین شده و پس از اتمام پروژه، بهره‌برداری از سد کلان براساس قوانین در یک بازه زمانی مشخص به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

عزالدین با اشاره به اینکه سد اکباتان همدان نیز وضعیت مطلوبی از نظر ذخیره آب داشته و انتظار سرریز آن در اردیبهشت ماه می‌رود، اظهار داشت: خوشبختانه ورودی سد اکباتان مطلوب است ولی باید تلاش کرد تا این ذخیره آب را به درستی مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: بارشهای مناسب اخیر نباید سبب شود که مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را فراموش کنند چراکه خشکسالیهای چند سال گذشته این تجربه را برای کشور دارد که باید منابع آبی را به درستی مدیریت کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار