کد خبر: ۱۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
به منظور بهبود نمای شهر اهواز توسط سازمان زیباسازی ؛
به منظور بهبود نمای شهر اهواز توسط سازمان زیباسازی ؛ به سازمان ها و ساختمان ها خدمات مشاوره رایگان ارایه می شود.
به گزارش آرانیوز، مهندس خلیل الهایی در نشست مطبوعاتی دیروز خود اظهار کرد : بودجه پارسال این سازمان ۴۲۰ میلیارد ریال بوده که ۲۸۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی در ادامه اظهار نمود: بودجه سازمان با هماهنگی معاونت شهرسازی تعیین می گردد و سازمان زیبا سازی زیر مجموعه معاونت شهرسازی می باشد.

وی هم چنین از تدوین طرح جامع راهبری زیباسازی شهر اهواز خبر داد و گفت : با توجه به نگاه کیفی این طرح به شهرداری ، می توان به تکمیل حلقه های مفقود بین حوزه های شهرداری اشاره نمود،  مطالعات طرح جامع راهبری زیباسازی تا شش ماه آینده به پایان می رسد تا مدیران آینده بتوانند از مشاورها و شرکت های توانمند که سابقه کار در کلان شهرها را دارند استفاده کنند.

مهندس الهایی افزود: طرح جامع زیباسازی بلند مدت نگاه کیفی به شهر دارد و به کیفیت نمای شهر می پردازد و می خواهیم در این طرح از کار سلیقه ای بپرهیزیم و کاری انجام دهیم که هر مدیری در این سازمان منصوب شود یک راهکار مدون برای اجرا داشته باشد.

وی انتخاب سلیقه ای المان های نوروزی را رد کرد و گفت : ۲۲ المان موقت همراه با هفت سین و هشت المان دایم در نوروز امسال در سطح شهر اهواز نصب شده است.

الهایی افزود: برای خرید این المان ها یک فراخوان کلی در سطح کشور منتشر شد که ۴۲۰ اثر از هنرمندان دریافت کردیم.

وی تاکید کرد : این طرح ها را کمیته هنری که متشکل از معاون طرح و برنامه ، معاون فرهنگی ، معاون خدمات شهری ، معاون شهرسازی شهردار اهواز و نماینده سازمان زیباسازی تصمیم گیری و مصوب می کنند.

الهایی درباره دلیل انتخاب این المان ها توضیح داد : به دلیل شرایط اقلیمی و گرمای اهواز ما در این شهر باغ پرندگان و باغ وحش نداریم و هدف از نصب این المان ها پر کردن این خلا و ایجاد نشاط به ویژه برای کودکان بوده است.

وی اضافه کرد : به دنبال تمرکززدایی در شهر بودیم به همین دلیل المان ها در طول جاده های ساحلی نصب شده است که شامل گله گوزن ها در منطقه چهار، گله فیل ها در منطقه دو، ساربان شتر در منطقه سه، دسته لک لک ها در منطقه یک و اختاپوس در منطقه هفت است.

الهایی در ادامه با بیان اینکه هیچ کس آمار دقیقی از تعداد تابلوهای شهر اهواز ندارد ساماندهی آنها را یک ضرورت دانست و اظهار کرد : ساماندهی و ممیزی تابلوهای شهر اهواز آغاز شده و در این طرح همه تابلوهای سطح شهر اعم از فرهنگی و تجاری با موقعیت مکانی ساماندهی می شوند که یک تیپ تابلو و منظره خوب شهری از این پس خواهیم داشت.

وی افزود: هم اکنون ۳۰ بیلبورد عمقی، ۷۵ بیلبورد محیطی و ۷۰ لمپست بنر در سطح شهر اهواز وجود دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه سازمان زیباسازی برخلاف تصور برخی ها سازمان پولداری است اظهار کرد : ما هیچ درآمدی به غیر از بیلبوردها نداریم و علاوه بر آن این سازمان نمی تواند وارد مناطق شود و با هماهنگی مناطق خدمات ارایه می دهد و در واقع فقط مشکلات مربوط به امور پیمان ها و پیمانکاران به ما تعلق دارد و پروژه ها آماده به مناطق تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه اهواز را شهر شب توصیف می کنند نورپردازی ساختمان سیلو بعد از دو سال ، نورپردازی پل های چهارم و پنجم و پل پیچ استادیوم بعد تکمیل کاشی کاری و ترمیم نورپردازی سایر پل ها را از دیگر اقدام ها برای تعطیلات نوروز امسال عنوان کرد.

الهایی گفت: المان صخره با فضای ۸۰۰ مترمربع ظرف ۴۵ روز آینده در پارک ربیع با منظره ای بسیار زیبا افتتاح می شود.

وی پدیده ‘وندالیسم’ یا تخریب اموال عمومی و المان های شهری را یکی از مشکلات این حوزه دانست و از شهروندان خواست در نگهداری المان ها و مبلمان شهری تلاش کنند زیرا این وسایل از درآمدهای کسب شده از مردم خریداری می شود و متعلق به بیت المال است و مردم باید در حفظ و نگهداری از المان ها کوشا باشند.

الهایی افزود: بیشتر حجم تردد شهروندان و گردشگردان در پارک ساحلی ۴۲ هکتاری است به همین دلیل با آماده سازی پارک ۱۶ هکتاری مالیات در منطقه چهار و نصب تجهیزات بازی و مبلمان شهری سعی داریم که بخشی از جمعیت را به این پارک هدایت کنیم.

وی در ادامه با لازم دانستن تکریم مقام شهدا ، نصب تصاویر شهدای مدافع حرم خوزستان در مسیر طریق الحسین (عین دو)، طراحی بلوار پاسداران و بهبهانی، نقاشی و بهسازی دیوارها با استفاده از طرح های سه بعدی و تکمیل روشنایی مناطق را از برنامه های امسال عنوان کرد و گفت: سازمان زیبا سازی از همه هنرمندان عرصه نقاشی و طراحی دعوت می کند تا در بهتر اجرا نمودن پروژه ها ایده های خود را ارایه نمایند و با ما همکاری کنند .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز خواستار همکاری سایر سازمان های دولتی در آذین بندی شهر شد و ادامه داد : هم اکنون فقط شهرداری اهواز در زمان جشن ها یا سوگواری ها به آذین بندی شهر می پردازد در حالی که سایر دستگاه های اجرایی مانند تعدادی از بانک ها که در ساحل کارون قرار دارند یا ساختمان پنج طبقه می توانند نورپردازی کنند تا به زیبایی چهره شهر بیفزایند.

وی در ادامه گفت : سازمان زیبا سازی کاملا انتقاد پذیر بوده و از انتقاد های سازنده که باعث بهبود کیفی عملیات های اجرایی می شود استقبال می نماید.

مهندس الهایی در پایان خاطر نشان کرد : سازمان زیبا سازی به منظور بهبود نمای شهر اهواز به سازمان ها و ساختمان هایی که در کنار ساحل رودخانه کارون هستند مشاوره رایگان ارایه می نماید.

بعد از این جلسه مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری به همراه خبرنگاران از پروژه های در حال اجرا بازدید نمودند.

مهندس خلیل الهایی حدود ۹ ماه است که به این سمت منصوب شده است و توانسته در شرایط بد اقتصادی موجود در شهرداری اهواز پروژه های بزرگی را به اجرا برساند.

قابل ذکر است طی ارسال پیامک برخی شهروندان و مسافرین نوروزی با سامانه پیامکی روزنامه نسیم خوزستان رضایت خود را از المان های نصب شده در جاده ساحلی و برخی نقاط شهر اعلام کردند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار