کد خبر: ۱۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
مجلس، ایجاد سکونتگاههای دائم درمحدوده ایمنی نیروگاههای هسته‌ای را ممنوع کرد.
به گزارش آرانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۲۹ لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، ضوابط تاسیس ابنیه و استحکامات در حوالی نیروگاههای هسته ای را تعیین کردند.

بر اساس این ماده، ‌ هرگونه احداث مستحدثات جدید، تملك، جابه‌جایی، صدور سند و تغییر كاربری اراضی در محدوده ایمنی نیروگاهها و تأسیسات هسته‌ای به‌عنوان سكونتگاه دائم ممنوع است و حقوق صاحبان حق در اراضی و املاك واقع در محدوده مذكور، براساس لايحه قانوني نحوه خرید و تملك اراضی و املاك برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب  شوراي انقلاب ۱۷/۱۱/۱۳۵۸ تأمين می شود. تملك و تصرف املاك مذكور پس از توافق يا كارشناسي و پرداخت نقدی يا غيرنقدي بهای آن به مالكان که به موجب قانون مذکور تعیین می‌شود امكان‌پذیر است.

همچنین بر اساس تبصره ۱، الزامات، مقررات و مصوبات نظام ایمنی هسته‌ای كشور كه توسط مركز نظام ایمنی سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای و پرتويی تهیه و به تصویب هيأت وزیران می‌‌رسد، برای كلیه دستگاههای اجرائي و اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مرتبط، لازم‌الاجراء است.

تبصره ۲ این ماده نیز مقرر می کند، آیین‌نامه اجرائي این ماده، ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان انرژی اتمی ایران تهیه مي‌شود و با پیشنهاد مشترک این سازمان، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌تصویب هيأت وزیران می‌رسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار