کد خبر: ۱۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در پیام نوروزی خود با اشاره به فراز و فرودها و رویدادهای مختلف سال 94 گفت: سال 94 سالی بود که مردم با همدلی و همزبانی به خوبی نشان دادند که برای رشد و بالندگی نظام و کشورشان در صحنه خواهند بود.
به گزارش آرانیوز، در بخش دیگری از پیام آیت الله اسدالله ایمانی که روز یکشنبه رونوشت آن برای ایرنا نمابر شده، ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز سال 1395خورشیدی به مردم استان فارس، ابراز امیدواری شده که سال پیش رو توام با شادی، شادابی، طراوات، سلامت، امنیت و آرامش برای همگان باشد.
این پیام افزوده است: سالی که گذشت مثل همه سالها با فراز و فرودها توام بود. سالی بود که در آن حضور مردم شریف استان در صحنه های مختلف شاهد بودیم و در ماه پایانی سال شاهد حضور حماسی مردم در انتخابات هفتم اسفند برای انتخاب مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بودیم. سال همدلی و همزبانی بود و مردم ما به خوبی نشان دادند که در کنار هم برای رشد و بالندگی کشورشان و نظامشان همواره در صحنه حضور دارند و توطئه های دشمن را خنثی می سازند.
در ادامه این پیام آمده است: در سال 1395 انتظار داریم دولتمردان به ویژه مسئولان گرانقدر استان فارس به پاس حضور چشمگیر مردم در صحنه های مختلف نسبت به برقراری رونق اقتصادی و خارج شدن از رکود اقدام لازم را داشته باشند همانگونه که دولتمردان ما در کشور وعده داده اند.
این پیام می افزاید: سالی که گذشت طبیعتا برای خانواده های محترم ما توام با مشکلات و مسائل مختلف اقتصادی بود. من در امسال از مسئولین عزیز تقاضا دارم به چند نکته اساسی و اصولی توجه داشته باشند:
اولین نکته: ما نسبت به آب کشاورزی و آب شرب روستاهایمان مشکلاتی داریم و به ویژه در فصل تابستان که پیش رو هست. در همین جا تقاضا می کنم برنامه ریزی های لازم را در این زمینه داشته باشند و مردم عزیز ما هم صرفه جویی های لازم را در برنامه هایشان اعمال کنند و دنبال نمایند.
مساله آب، مساله حیاتی برای استان فارس است که مبتنی بر کشاورزی است و درآمد عمده مردم فارس از طریق کشاورزی و دامداری و دامپروری تامین می شود، انشا الله عزیزان مسئول ما به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به این نکته عنایت خاصی را نشان دهند.
نکته دوم: صنایعی که در استان هست امیدواریم که با همکاری مجموعه های صنعت استان یعنی مدیران مختلف صنعت و معدن و تجارت، شهرک های صنعتی و دست اندرکار امر صنعت به هر شکلی اجازه ندهند صنایع موجود سرپا، دچار مشکل و تعطیل و یا به بن بست برسند. ما برای سرمایه گذاری نیاز به همکاری همه داریم اما آنچه سرمایه گذاری شده باید آن را حفظ کنیم و نگه بداریم و در دستور کار جدی همه دست اندرکاران باشد که اجازه ندهند صنایع سرپا دچار افت و مشکلاتی گردند.
نکته سوم: حفظ محیط زیست از مسائل اولویت دار جامعه ماست. ما شاهد تخریب جنگلها هستیم، شاهد تخریب باغ های قدیمی در شهرها هستیم، به بهانه کمبود آب و مسائل حاشیه ای دیگر، می دانیم یک درخت در سرنوشت سلامت ما چه آثاری دارد اجازه ندهیم منابع طبیعی ما، مراتع ما، فضای سبز ما دستخوش تغییر تحول و دگرگونی شود و به عناوین مختلف این سرمایه ای که از گذشتگان برای ما باقی مانده است دچار دگرگونی گردد و نتوانیم سرمایه سبز گذشتگانمان را برای نسل های آینده مان حفظ کنیم.
نکته چهارم: در این ایام به ویژه ایام نوروز و دید بازدیدها و مسافرت ها و رفت و آمدها که مورد نظر است صله رحم است دید و بازید است زیارت مومنین و برادران است کوشش کنیم که خانواده های مستضعف، مستمند، نیازمند با کمک متمکنین از گرفتاری ها و مشکلات و معضلاتشان کاسته شود و این ایام شادی خودمان را با آنها تقسیم کنیم و فضای زندگی خوب و راحت برای آنان به وجود بیاوریم.
نکته پنجم: از عموم دست اندرکاران امنیت استان سپاسگزارم و تقدیر و تشکر دارم که امنیت نسبی را در استان برقرار کرده اند و انشا الله سال پیش رو توام با امنیت برای همه برادران و خواهران عزیز باشد که بعد از نعمت سلامت بزرگترین نعمت الهی است.
نکته ششم: برای همه خیرین در عرصه سلامت آرزوی موفقیت دارم بیماران به ویژه بیماران خاص را دریابیم و هزینه های سنگین آنان را مد نظر داشته باشیم و بتوانیم با کمک خودمان ولو اندک در رفع آلام آنان و درد و گرفتاریشان سهیم باشیم و شریک باشیم.
امیدوارم سال پیش رو سالی توام با شادی و شادابی آرامش و امنیت، سلامت و رونق در بازار مردم و اقتصاد جامعه، بهبود وضع معیشت آنان باشد و همه دست به دست بدهیم و سالی بدون اضطراب بدون درگیری و بدون ناراحتی برای مردم استان فارس آرزو می نمایم.
امیدوارم در پرتوی دعای خیر امام زمان (عج) و عنایات خاص رهبر معظم انقلاب و توجه خاص خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه مومنین، امسال سالی خوب و توام با برکات الهی و عنایات خاص پروردگار عالم باشد.
مبارک باشد سال برای همه مؤمنین و برادران خواهران هم استانی مان.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار