کد خبر: ۱۱۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت قرمز در استان خبر داد.
آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری

به گزارش آرانیوز از شهرکرد، حسین برزگر در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح هوشمند‌سازی تامین و توزیع گوشت قرمز، اظهار داشت: با اجرای طرح هوشمندسازی، تامین تا توزیع گوشت قرمزبا هدف خدمت‌رسانی بیشتر به تولید کننده، قصابان و مصرف‌کنندگان ساماندهی و الکترونیکی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی تامین و توزیع مرغ در استان چهارمحال وبختیاری به عنوان استان پیشگام در سطح کشور انجام شد که منجر به ارائه خدمت بزرگی به تولید کنندگان و فروشندگان مرغ با توجه به الکترونیکی شدن ثبت درخواست خرید و فروش شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تمامی فرایند عرضه گوشت مرغ در واحدهای صنفی و همچنین میزان تولید در کشتارگاه‌ها از طریق سامانه رهتاب پیگیری و نظارت بر این حوزه دقیق، و از وقوع هر تخلفی جلوگیری شد.

برزگر خاطرنشان کرد: ان‌شاالله  در اجرای طرح هوشمند سازی تامین و توزیع گوشت قرمز نیز استان چهارمحال وبختیاری پیشگام خواهد بود.

بهروز میرزایی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بیان داست: این طرح بصورت تدریجی و فاز به فاز انجام خواهد شد که در مرحله اول هدف، خدمت‌رسانی به قصابان از طریق الکترونیکی کردن تامین و توزیع خواهد بود ودر مراحل بعدی، افزایش درآمد تولید کنندگان با فروش به قیمت واقعی وبدون دخالت دلالان، جلوگیری از خروج دام از استان، متعادل سازی و ثبات قیمت خواهد بود.

وی اظهار داشت: طرح هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی به کمک و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی نیاز دارد و بازار بدون استفاده از پلتفرم‌های توزیع به آرامش نمی‌رسد.

میرزایی افزود: استفاده بهینه از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه توزیع کالا را از حالت سنتی به مدرن فراهم می‌کند، همچنین می‌توان امکان کنترل و نظارت بر قیمت و مقدار اقلام توزیعی، شفافیت در زنجیره توزیع و اطلاع از میزان موجودی کالا و برنامه‌ریزی جهت تامین به موقع کالاهای اساسی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی است.

وی تصریح کرد: سامانه رهتاب علاوه بر توزیع گوشت بایستی قابلیت اجرای زنجیره کالاهای اساسی شامل شکر، برنج و ... و نظارت بر این فرآیند را داشته باشد که از طریق آن بتوان نظارت و بازرسی از واحد های صنفی را تسهیل و از این طریق بهره وری و بازدهی نیز افزایش یابد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار