کد خبر: ۱۱۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
در گفت و گو با آرانیوز مطرح شد؛
بازگشت دوباره گشت ارشاد و برگزاری نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، دو موضوع واکنش‌برانگیز چند هفته گذشته بوده که برخی از این دو مورد را لجبازی و دهن‌کجی به مردم می‌دانند. علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره اینکه علت لجبازی با مردم بر سر موضوعات حساسیت برانگیز چیست، به آرانیوز گفت: سیستم دارد مرتکب اشتباهات فاحشی می‌شود که در خوشبینانه‌ترین نگاه، محاسبه غلط است و در بدبینانه‌ترین شرایط آن را ناشی از نفوذ می‌دانم. یعنی نفوذ دارد این شرایط را ایجاد می‌کند تا پشتوانه انقلاب اسلامی را از مردم تهی کند
علیرضابیگی، نماینده مجلس: سیستم در ماجرای گشت ارشاد دارد مرتکب اشتباهات فاحش شد/ تکرار تجربیات زیان‌باری همچون گشت ارشاد و ماجرای کاظم صدیقی، در بدبینانه‌ترین حالت ناشی از وجود نفوذ است  

به گزارش آرانیوز اگر تنش و درگیری میان ایران و اسرائیل را کنار بگذاریم، آنچه در دو هفته گذشته در صحنه سیاست داخلی کشور بحث‌برانگیز بوده و تقابل‌هایی را ایجاد کرده، مربوط به دو موضوع بازگشت گشت ارشاد و برگزاری نماز جمعه ۲۴ فروردین ماه به امامت حجت‌الاسلام صدیقی بوده است. به باور صاحب‌نظران تکرار تجربه شکست خورده و زیان‌بار گشت ارشاد و برگزاری نماز جمعه به امامت فردی که دست‌کم درموردش شبهاتی وجود دارد، چیز جز لجبازی و دهن‌کجی به مردم نیست.

تکرار تجربه زیانبار گشت ارشاد، جز خطارت مجدد نتیجه دیگری ندارد

احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره علت بازگشت مجدد گشت ارشاد به خیابان‌ها، به آرانیوز گفت: «تکرار تجربه‌ای که خسارات زیانباری را به کشور تحمیل کرده است، به جز خسارت مجدد، نتیجه دیگری نخواهد داشت. من تعجب می‌کنم چرا تا به این میزان بر موضوعی که درموردش اختلاف نظر زیادی وجود دارد، پافشاری می‌شود. خصوصا در شرایط موجود که ما وارد رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر قدس شده‌ایم و بیش از هر چیزی به وحدت ملی و فراهم ساختن شرایط لازم برای انسجام ملی نیازمندیم، و باید از هر اقدامی که سبب قطبی‌سازی جامعه می‌شود، پرهیز کنیم. در عین حال باید به خواست و اراده ملت که قدرت همه ما برخواسته از آن‌هاست احترام بگذاریم. بر این اساس ورود به چنین موضوعی با تمام مبانی ما در تعارض است.»

سیستم دارد مرتکب اشتباهات فاحش می‌شود

وی ادامه داد: «به باور من سیستم دارد مرتکب اشتباهات فاحش می‌شود؛ به جای احترام به حقوق مردم و قانون، امام جمعه تهران را که خودش قبول دارد مرتکب خطا شده و ابتدا هم گفته امضای من را جعل کردند و سپس با مشاهده ویدیویی که ایشان خودشان رفته و امضا کرده و به ناحق بیت المال را به نام خودش سند زده است، اعلام می‌کند که متوجه نشدم و اشتباه کردم. حال با وجود این اشتباه باز او به عنوان نماد دیانت و دلبستگی به جمهوری اسلامی پیش نماز می‌شود. چه کسی به او چنین اجازه‌ای داده است؟ طبیعتا اینها خطاهای فاحشی است که از نظر مردم نمی‌تواند دور بماند.»

در بدبینانه‌ترین شرایط، اینگونه اقدامات را ناشی از نفوذ می‌دانم

علیرضابیگی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه علت لجبازی با مردم بر سر موضوعات حساسیت برانگیز چیست، گفت: «در خوشبینانه‌ترین نگاه محاسبه غلط است و در بدبینانه‌ترین شرایط، اینگونه اقدامات و برخوردها را ناشی از نفوذ می‌دانم. یعنی نفوذ دارد این شرایط را ایجاد می‌کند تا پشتوانه انقلاب اسلامی را از مردم تهی کند.»

این نماینده مجلس درخصوص علت عدم ورود دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع حجت‌الاسلام صدیقی،به آرانیوز گفت: «این را باید خودشان پاسخ دهند اما آنچه به ما نمایندگان مردم مربوط است، این است که یک امر شبهه داری پیش آمده که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. ایشان اعلام کرده است که دچار خطا و غفلت شده و سند را نخوانده امضا کرده ولی به جهت قانونی جرم واقع شده است. اینکه جرم واقع شده، مدعی العموم باید وارد شود. این امتحان سختی است که دستگاه قضایی در معرض آن قرار گرفته است.»

علیرضابیگی در پاسخ به اینکه آیا دستگاه قضا از این امتحان با موفقیت عبور خواهد کرد، گفت: «نمی‌توانیم پیش‌داوری کنیم. بالاخره دستگاه قضایی تنها پناهگاه مردم ستم دیده در دفاع از حقوق‌شان است. به ویژه در موضوعی که خاطی قبول دارد که مرتکب خطا شده است و باید رسیدگی شود که آیا عناصر سه‌گانه وقوع جرم موجود بوده یا نبوده است.»

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار