کد خبر: ۱۱۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
همایش قرآنی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت و انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم همزمان با شب بیستم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

برگزاری همایش قرآنی بسیج پیشکسوتان و راویان انقلاب و دفاع مقدس قم

به گزارش آرانیوز از قم، همایش بزرگ قرآنی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت و انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم همزمان با شب بیستم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم، طی سخنانی روند تاسیس سپاه و بسیج در ماه‌های اول انقلاب و در نهایت تشکیل بسیج پیشکسوتان و ساختار و سازمان و این نهاد و ماموریت ها، جهاد روایتگری و شهدای پیشکسوت در جریان دفاع از حرم و ... بازگو کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احادیث و روایات به تبیین مفهوم واژه ولایت به عنوان بهم پیوسته بودن و در جبهه حق قرار داشتن پرداخت.

وی تصریح کرد: کسانی مثل عبدالرحمن بن ملجم مرادی که از نخبگان بودند، اما بدلیل پیوستن به خوارج جزء شقی‌ترین اشقا شدند.

این همایش با ترتیل خوانی قرآن کریم توسط تعدادی از حاضران و نیز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای پیشکسوت نیرو‌های مسلح قم همراه بود؛ همچنین با اهداء لوحی توسط سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) از تلاش‌های ارزشمند سید مهدی رضویان مسئول بسیج پیشکسوتان قم تقدیر شد.

در همایش قرآنی فوق، مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، اعضای هیات رزمندگان اسلام قم، نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و رزمندگان و ایثارگران سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پیشتیبانی نیرو‌های مسلح استان حضور داشتند.

همچنین اعضای هیات‌های قرآنی و گروه‌های جهادی سازمان بسیج پیشکسوتان، هیات‌های اندیشه ورز و کانون‌های بسیج پیشکسوتان شهید عاصمی، جمراسی، احمدی تبار و شهدای کهک و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر شرکت کنندگان در همایش بودند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار