کد خبر: ۱۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
مدیر مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر مندن آلمان گفت: امروز جوانان غرب بیش از پیش نیاز به معرفی و شناساندن اسلام دارند و ما در آلمان نیازمند مبلغینی مسلط به زبان آلمانی هستیم.
نیاز جوانان غرب به معرفی و شناساندن اسلام

به گزارش آرانیوز ازقم، عیسی گونش، مدیر مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر مندن آلمان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: جمعی که امروز در این جلسه حضور دارند دانشجویانی از سراسر آلمان و از شهرهای مونیخ، برلین، آتندورم، هامبورگ، دوسلدورف، آلندورف و... هستند که در تعطیلات دو هفته ای عید پاک در سراسر آلمان به صورت داوطلبانه به قصد زیارت اماکن مقدس قم و مشهد الرضا(ع) در ایام ماه مبارک رمضان به ایران سفر کرده اند.

وی افزود: نسل فعلی مسلمانان و به ویژه شیعیان آلمان فقط به زبان آلمانی مسلط هستند و زبان های مادری خود از جمله عربی و ترکی را به درستی و کامل بلد نیستند لذا در محافل و مجالس مذهبی که در مرکز اسلامی امام مهدی(عج) برگزار می کنیم اگر به زبان آلمانی باشد بیش از 600 نفر در این محفل حضور پیدا می کنند.

گونش تصریح کرد: نیاز امروز جامعه اروپا، حضور مبلغانی مسلط به زبان های بومی منطقه است، لذا از حوزه علمیه تقاضا داریم نسبت به این موضوع و حمایت از جوانان جویای حق و حقیقت، طلابی زباندان را به منظور امور تبلیغی به کشورهای مختلف اروپا معرفی کنند.

مدیر مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر مندن آلمان تأکید: امروز بحمدلله طلاب فاضل و اهل علمی در شهرهای مختلف آلمان حضور دارند اما زبانی که مسلط هستند آلمانی نیست و این یک مشکل است که امید داریم حوزه علمیه نسبت به این مهم، تدبیری اتخاذ کند.

وی به ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: متأسفانه با شیوع این ویروس در اروپا، ارتباط و تعامل میان مراکز اسلامی در سراسر آلمان کم شد و امید است این تعامل و همدلی به زودی میان مراکز اسلامی تقویت شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار