کد خبر: ۱۱۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد و ورود سامانه ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان شب چهارشنبه از رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع صاعقه، در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار برف، خبر داد.
روز طبیعت بارانی در انتظار اصفهان

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با آرانیوز در اصفهان ، درباره شرایط جوی استان در روزهای آینده اظهار داشت: در دو روز آینده جوی آرام و پایدار  بر استان حاکم است و در اکثر مناطق آسمان صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خفیف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (13 الی15 فرودین ماه) هفته جاری گفت: از اواخر وقت دوشنبه 13 فرودین ماه سامانه ناپایدار جوی از مناطق غرب و جنوب وارد استان شده و  تا روز چهارشنبه 15 فرودین ماه مناطق نیمه غربی و جنوبی و مرکزی اصفهان، بویین و میان‌دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن(داران)، دهاقان، دهق، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، نطنز، سمیرم را در بر خواهد گرفت.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت وقوع بارش‌های رگباری، رعدوبرق، صاعقه محتمل بوده و در ارتفاعات و نواحی سردسیر انتظار بارش برف و تگرگ، وزش بادشدید موقتی را داریم و شدت این ناپایداری‌ها طی روز چهارشنبه و در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ها خواهد بود.

هوای زنجان بارانی می‌شود
ده‌حیدر نهاوند رکورددار بیشترین بارش باران در همدان شد

وی افزود:در پی فعالیت این سامانه ناپایدار احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و محصولات کشاورزی در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

حاجی‌بابایی درباره هشدار درباره مخاطرات جوی احتمالی گفت: در این مدت به شهروندان توصیه می‌شود از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده در سفرهای درون و برون استانی احتیاط را داشته باشند و از انجام فعالیت‌های کوهنوردی و حضور در ارتفاعات پرهیز کنند؛ همچنین به عشایر توصیه‌می‌شود که در این مدت هنگام عبور از رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات احتیاط لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در این مدت پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی ضروری بوده و دستگاه‌های امدادی و اجرایی نیز باید آماده باشند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار