کد خبر: ۱۱۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
آیین گلریزان ۵۱ زندانی با همت شرکت فولاد اکسین خوزستان/تلاش مدیران جهادی فولاد اکسین در آزادی ۵۱ زندانی مالی/فولاد اکسین خورستان شرکتی نمونه در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی/باید مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان همگی پای کار بیایند  

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی،حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نیا مدیرکل ستاد دیه خوزستان در آیین آزادسازی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد به همت فولاد اکسین خوزستان و نیکوکاران گفت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این اقدام شایسته و ارزشمند با مشارکت شرکت وزین فولاد اکسین روی داد که در حوزه انجام فعالیت های اجتماعی نگاهی خاص و سخاوتمندانه دارد که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نیا افزود: نگاه خاص و سخاوتمندانه‌ای هم در بین مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد وجود دارد که جای تقدیر و تشکر دارد‌‌.

وی گفت: امسال ۴۰۱ زندانی جرایم غیر عمد را با مشارکت نیکوکاران آزاد نماییم که برای ما نیز بسیار ارزشمند است.

مدیرکل ستاد دیه خوزستان همچنین یادآور شد که ۳۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در خوزستان وجود دارد که محتاج نگاه سخاوتمندانه‌ای هستند و انتظار می رود در گلریزان ها بخش وسیعی از این افراد تا پایان ماه رمضان آزاد شوند.

وی در پایان گفت: پویشی نیز راه اندازی شده که اگر هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان بابت آزادی این افراد پرداخت کند، همگی آزاد خواهند شد.

عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:شرکت فولاد اکسین خورستان شرکتی نمونه در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی است و در برنامه هفتم توسعه نیز شرکت های پتروشیمی و نفت و صنایع درآمد زا مجاب شدند که با مسئولیت های اجتماعی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان کمک نمایند.

مهندس یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برخی افراد به مشکلات مالی از کانون خانواده فاصله گرفتند که هم خودشان محرومیت‌هایی شامل شان شده و هم خانواده هایشان در تنگنا و نیازمند یاری رسانی هستند.
او افزود: از همین رو در مجلس قوانینی را برای حمایت از افراد دارای جرایم غیر خشن تصویب شدند.

مهندس یوسفی یادآور شد:نگرانی هایی برای برخی از مردم در جرم های خشن از جمله سرقت و خرید و فروش و حمل سلاح غیر مجاز وجود دارد که البته طرحی یک فوریتی برای تشدید مجازات جرم‌های خشن در دستور کار صحن علنی مجلس است تا در ماه های پایانی مجلس یازدهم برای امنیت بیشتر به تصویب برسد.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: امروز تلاشی با همت ستاد دیه استان و خیرین و شرکت فولاد اکسین خوزستان اتفاق افتاد که نشان داد خوزستان زیبایی های زیادی دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در مجلس کمک برای کاهش زندانیان جرایم غیر عمد و مالی و هم اصلاح قوانین جهت امنیت مردم و برخورد با جرم های خشن تلاش می‌کنیم و از مردم نیز انتظار می‌رود در آزادی ۳۶۰ زندانی با پرداخت فقط ۲۰ هزار تومان کمک نمایند.

مهندس یوسفی تاکید کرد:کار خیر هر جایی مورد تایید است و در دنیا و آخرت باعث برکت زندگی می شود؛ضمنا کسی که برای آزادی یک زندانی کمک کند،پاداش مضاعف تری دارد.زیرا یک خانواده را از لحاظ معیشتی و آسیب های اجتماعی نجات می دهد.

یوسفی همچنین اظهار داشت:در برنامه هفتم توسعه نیز شرکت های پتروشیمی و نفت و صنایع درآمد زا مجاب شدند که با مسئولیت های اجتماعی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان همکاری و کمک نمایند.

 مهندس مرادی عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی شرکت فولاد اکسین خوزستان در آیین آزادی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد استان خورستان به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان صورت پذیرفت اظهار داشت: فولاد اکسین در کارهای عامل المنفعه در کشور پیشتاز است و امروز توانست ۵۱ خانواده را در این ماه مبارک شادمان کند.

مهندس محمدحسین مرادی در آیین آزادی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد استان خورستان به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: به لطف و همت خداوند متعال و تلاش تمام مجموعه شرکت فولاد اکسین،این شرکت توانست برگ زرین دیگری به افتخاراتش در راستای کمک به مردم خوب استان خورستان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار رشد تولید و مهار تورم ثبت کند.

وی افزود: امروز توانستیم با کمک سازمان زندان ها و ستاد دیه استان خوزستان بیش از ۵۰ زندانی که همگی به دلیل مشکلات مالی و جرایم غیر عمد در زندان بودند را ازادکنیم تا امسال عید را کنار خانواده و عزیزان خود تحویل کنند.

مهندس مرادی یادآور شد: فولاد اکسین طی یکسال گذشته رونق تولید و سود آوری خوبی داشته و از این منظر در تلاش بوده در کنار تولید در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی اقدامات موثر و ماندگاری انجام دهد.

مرادی در پایان اظهار امیدواری کرد با این دست اقدامات و فعالیت های اجتماعی هیچ فرد بی بضاعتی به دلیل مشکلات مالی در زندان‌ها نماند و خانواده ها دچار آسیب نشوند.

غلامرضا روشان مدیر کل زندان های استان خوزستان در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی معسر جرایم غیر عمد گفت:سازمان زندان های کشور ۲ رسالت دارد ابتدا اجرای احکام قضایی و نگهداری از مجرمین و متهمین است و رسالت دوم اصلاحی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه در مورد بحث اصلاحی و تربیتی نگاه به خانواده زندانیان نیز وجود دارد، افزود: دیدگاه زیبا اسد الله لاجوردی که ستاد دیه کشور را تاسیس کرد در حوزه کمک رسانی به زندانیان غیر عمد کمک های شایانی رسانده است.

روشان بیان کرد: کمک به افرادی که مجرم نیستند یا معسر و بدهکارند در اولویت قرار دارد و ستاد دیه استان خوزستان یکی از ستاد دیه های پویا کشور است که نگاه مردم استان نیز به آن سخاوتمندانه قابل تقدیر است.

مدیر کل زندان های استان خوزستان می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۰۱ زندانی جرایم غیر عمد از سوی ستاد دیه و کمک مردم به جمع خانواده ها بازگشتند.

این مقام مسئول یادآور شد: ۳۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان وجود دارد که حساب شده و اگر هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان پرداخت کند، همه زندانیان آزاد می شوند و به آغوش گرم خانواده باز میگردند.

وی ادامه داد: در حوزه انجمن حمایت از زندانیان رسالت سازمان زندان ها کمک به حوزه خانواده است و یک اصل اسلامی این است که مجازات باید شخصی باشد و باید به خانواده کمک شود.

روشان اظهار داشت: ۱۰ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر استان خوزستان راه اندازی شده و ۱۷ و نیم میلیارد خدمات آموزشی, تهیه جهیزیه, درمانی و دیگر خدمات ارایه شده است.

شایان ذکر است که در کل استان خوزستان ۲۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده زندانیان ارایه شده است.

نظرشما
پربازدیدها