کد خبر: ۱۱۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
استاندار قم گفت: هدف‌گذاری ما این است که ماهانه یک‌هزار واحد مسکونی از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ افتتاح شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
افتتاح ماهانه یک‌هزار واحد مسکونی در قم از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

به گزارش آرانیوز از قم،  سید محمد آقامیری صبح امروز در آخرین جلسه شورای اداری قم در سال 1402 اظهار داشت: از همه مدیران این استان تقاضا دارم با یک انرژی و تلاش مضاعف وارد سال جدید شوند تا بتوانیم در کنار هم مشکلات مردم قم را حل کنیم‌.

وی افزود: مدیران استان قم این را در نظر داشته باشند که در سال آینده علاوه بر روزهای دوشنبه و روز چهارشنبه هر هفته نیز باید با مردم بدون وقت قبلی ملاقات داشته باشند.

استاندار قم تأکید کرد: مدیران ما باید از قانون برای حل مشکلات مردم استفاده کنند نه اینکه با همان قانون آنان را دچار پیچ‌وخم اداری کنند.

 آقامیری بیان کرد: تقاضای بنده این نیست که مدیران برخلاف قانون عمل کنند، تأکید دارم که از قانون و در چارچوب آن می‌توان به شکلی استفاده کرد تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف حل شود.

استاندار قم با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت معیشت مردم از مهم‌ترین برنامه‌های ما در طول این مدت بود، گفت: مدیریت این استان در طول شش ماه اخیر نظارت‌های خود بر بازار را افزایش داده است تا مانع سودجویی اخلال‌گران شود.

 وی افزود: تورم استان قم به لطف خدا و تلاش اعضای ستاد تنظیم‌بازار از آذرماه سال‌ جاری تا پایان بهمن‌ماه براساس اعلام مرکز آمار ایران به‌صورت متوالی کاهشی بوده است.

آقامیری تشریح کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در شهریورماه سال جاری 39.5 درصد بود، اما نرخ تورم قم در شهریور ماه 41.4 درصد است که این نشان می‌دهد تورم قم نسبت به کشور بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: این اقدامات با تلاش و افزایش نظارت‌هایی که در قم صورت گرفت نتیجه مثبتی در پی داشت و براساس آمار، تورم نقطه‌ای قم در بهمن‌ماه به 33.9 رسید که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: جهاد مسکن‌سازی نکته مهم دیگری است که ما در مدیریت این استان نسبت به آن اهتمام جدی داریم، مسکن امروز تبدیل به نیاز اساسی مردم شده ‌و ما در تلاش هستیم مسکن را از حالت سرمایه‌ای خارج کنیم.

 وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن امروز در قم وضعیت مناسبی دارد و در چندین سایت در سراسر این استان تعریف شده که مشغول فعالیت است.

‌آقامیری گفت: هدف‌گذاری ما این است که ماهانه یک‌هزار واحد مسکونی از اردیبهشت‌ماه سال 1403 افتتاح شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از مردم قم بابت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: مردم انقلابی این استان در انتخابات اخیر به درخواست رهبر فرزانه انقلاب لبیک‌ گفتند و با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را برای این انقلاب و نظام رقم زدند و قم از لحاظ رشد و میزان مشارکت رکوردشکنی کرد.

 آقامیری با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن نیمه شعبان، افزود: امسال توفیق دیگری نصیب ما مردم قم شد تا از زائران امام زمان(عج) در روز میلاد این حضرت میزبانی کنیم.

وی عنوان کرد: از همه مردم و مسئولان که شرایط را به بهترین شکل ممکن آماده کردند تا زائران هیچ مشکلی نداشته باشند بسیار تشکر می‌کنم.

استاندار قم گفت: نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی ما در این استان در ماه‌های منتهی به سال روزهای شلوغ‌تری داشتند و الحمدلله با آگاهی و هوشیاری کامل تهدیدات دشمنان و معاندین را خنثی کردند که از همه آن‌ها بابت این فداکاری‌های‌شان قدردانی می‌کنم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار