کد خبر: ۱۱۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:
حجت‌الاسلام جعفری بروجنی گفت: متاسفانه بر روی بازار هیچ کنترلی نیست و نقش دلال‌ها در بازار میوه خیلی پررنگ است.
بر روی بازار میوه هیچ کنترلی نیست/ نقش دلال‌ها در بازار خیلی پررنگ است  

به گزارش آرانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری بروجنی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی درباره گرانی میوه‌های نوبرانه مثل چغاله بادام گفت: متاسفانه در ایام عید نظارت و کنترل بازار کم می‌شود در حالی که باید بیشتر شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس بیان کرد: یکی از مواردی که مردم را آزار می‌دهد نرخ میوه‌های نوبرانه در بازار است، چون همه قشر‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: رقمی که برای میوه‌های نوبرانه گذاشته می‌شود برای افراد جامعه مناسب نیست و باعث ناراحتی می‌شود البته این نرخ‌ها چگونه تعیین شده شاید علتش این باشد که نظارتی در این حوزه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام جعفری بروجنی با بیان اینکه باید نظارت‌ها بیشتر شود و قیمت‌ها یک عدد قابل قبولی باشد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: به‌غیر از میوه‌هایی که دولت می‌گیرد انبار می‌کند سپس توزیع می‌کند که دو الی سه قلم هم بیشتر نیست متاسفانه بر روی بازار هیچ کنترلی نیست که این یکی از مشکلات تامین میوه در شب عید است.

وی افزود: نقش دلال‌ها در بازار میوه خیلی پررنگ است کمااینکه در حوزه‌های دیگر هم فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ما خلا قانونی نداریم بلکه نظارت بخش اجرا باید فعال‌تر و به‌روزتر شود که متاسفانه نیست و در شب عید این بهم ریختگی خیلی بیشتر است که امیدوارم هم دولت و هم نهاد‌های نظارتی به این حوزه وارد شوند و نقش خود را انجام دهند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار