کد خبر: ۱۱۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح سراسری قرآنی با عنوان زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: متناسب با این طرح از حدود یک ماه گذشته انجام اقدامات مورد نیاز در استان آغاز شد.

اجرای طرح

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری ، سجاد محمدی، مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح سراسری قرآنی با عنوان زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: متناسب با این طرح از حدود یک ماه گذشته انجام اقدامات مورد نیاز در استان آغاز شد.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری جلسات متعدد تبیین طرح زندگی با آیه‌ها با لایه‌های مختلف نخبگانی، فعالین قرآنی، فعالین فرهنگی، اساتید حوزه، اهالی رسانه و... برگزار شد که این جلسات با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان به صورت جدی‌تر و کامل‌تر درحال برگزاری است.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات رسانه‌ای انجام شده درخصوص طرح زندگی با آیه‌ها، ادامه داد: بخشی از این اقدامات به صورت کشوری و بخشی نیز ویژه استان است.

محمدی عنوان کرد: در نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و مدیرکل صداوسیما استان مقرر شد امسال محوریت برنامه سحر ایام ماه مبارک رمضان که هرساله با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان برگزار می‌شود ۳۰ آیه طرح زندگی با آیه‌ها باشد همچنین عنوان این برنامه نیز زندگی با آیه‌ها انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: در زمان افطار ایام ماه مبارک رمضان نیز مقرر است در صداوسیما چهارمحال و بختیاری با استفاده از کارشناسان مذهبی ۳۰ آیه طرح زندگی با آیه‌ها تشریح و تبیین شوند البته تولیدات رسانه‌ای و تیزرهایی که توسط مرکز رسانه انقلاب اسلامی تولید شده نیز در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پویش استانی شرکت در طرح زندگی با آیه‌ها نیز راه‌اندازی شده که افراد برای شرکت در این پویش می‌توانند عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۶ ارسال کنند، روزانه نیز به قید قرعه به پنج نفر از افراد شرکت‌کننده در این پویش هدایایی اهدا خواهد شد.

محمدی با اشاره به تبلیغات محیطی طرح زندگی با آیه‌ها، یادآور شد: پوسترها و بنرهایی با محوریت ۳۰ آیه نورانی این طرح تهیه شده و پس از هماهنگی با شهرداری‌ها مقرر شده این پوسترها و بنرها در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های چهارمحال و بختیاری نصب شوند، در مرکز استان نیز با همکاری سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری شهرکرد ۱۰ بنر نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: در سطح شهر شهرکرد ۴۰ بوم با محوریت طرح زندگی با آیه‌ها نیز آماده شده که مقرر است در چهار راه‌های شهر نصب شوند و به این ترتیب شهروندان با مضامین این آیات نورانی آشنا شده و چهره شهر نیز قرآنی و نورانی شود.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با ادارات فرهنگی و سازمان‌هایی که به نحوی با طرح زندگی با آیه‌ها درگیر هستند هماهنگ شده تا جایگاه بنر مقابل ادارات خود را به این طرح اختصاص دهند و در این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما استان همکاری داشتند و هماهنگی با سایر ادارات نیز درحال انجام است.

محمدی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی و رسانه‌های چهارمحال و بختیاری با تمامی اهالی رسانه نشست‌های تبیینی برگزار شد، خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز که در این حوزه رسالت دارد به صورت ویژه دعوت و نشستی مجزا برگزار شد که در این نشست خبرگزاری ایکنا متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود اعم از فضای مجازی و سایت جهت انتشار اخبار، تولیدات چندرسانه‌ای و... استفاده کند.

محمدی تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته توسط مرکز رسانه انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری این است که برای اولین بار رادیو مسطورا راه‌اندازی شده که ویژه این استان است؛ رادیو مسطورا هر روز به مدت پنج دقیقه با محوریت آیه درنظر گرفته شده برای آن روز به صورت پادکست و رادیویی پخش خواهد شد البته به جز پخش رادیویی فایل این برنامه نیز در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: با فعالین شبکه‌های مجازی در اینستاگرام و نرم‌افزارهای داخلی که بسترهای خوبی برای دیده شدن دارند هماهنگ شده تا نسبت به انتشار تولیدات طرح زندگی با آیه‌ها اقدام کنند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پوسترهای ویژه فضای مجازی نیز آماده شده که پس از چاپ بین اصناف، در سطح شهر و در فضای مجازی توزیع خواهند شد.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی استودیو مرکز رسانه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این استودیو با بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کار خود را آغاز کرد و امروز نیز این استودیو با عنوان عملیات رمضان و محوریت طرح زندگی با آیه‌ها کار خود را ادامه می‌دهد، در این برنامه از نوجوانان قاری قرآن کریم دعوت شده تا فرازهای مشخص شده در طرح را با نوای زیبا تلاوت کنند که کلیپ‌های تهیه شده در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

وی یادآور شد: از مفسران چهارمحال و بختیاری که دارای بیان خوبی هستند نیز برای تولید کلیپ و تبیین آیات و تفسیر فرازهای طرح زندگی با آیه‌ها دعوت شد که درحال حاضر کار ضبط این کلیپ‌ها به اتمام رسیده و متناسب با هر آیه، این کلیپ‌ها نیز به صورت روزانه در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از محافل قرآنی استان درخواست داریم فعالیت‌های خود را با محوریت طرح زندگی با آیه‌ها برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده اجتماع روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد و هماهنگ شده نشست تبیینی طرح زندگی با آیه‌ها نیز با این افراد برگزار شود.

 

نظرشما
پربازدیدها