کد خبر: ۱۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
با تصمیم رئیس مجلس صورت گرفت؛
با تصمیم رئیس مجلس موضوع تغییر ساعت کار معلمان مدارس غیرانتفاعی برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شد.
ارجاع تغییر ساعت کار معلمان مدارس غیرانتفاعی به کمیسیون آموزش  

به گزارش آرانیوز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی پرداختند.

کمیسیون آموزش جهت تامین نظر شورای نگهبان ماده ۱۴ این طرح درباره ساعت تدریس معلمان را تغییر داده بود بدین‌گونه که ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی (۳۱) ساعت در هفته، ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیر رسمی مدارس و مراکز (۳۲) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (٣٦) ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شورا‌های آموزشی پرورشی و اداری مدرسه شود.

پیش از این در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود که ساعات تدریس معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته بوده همچنین ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیر رسمی مدارس و مراکز (۳۰) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (٣٦) ساعت در هفته با حضور در جلسات و شورا‌های آموزشی پرورشی و اداری مدرسه باشد.

در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر آیین‌نامه‌ای را مطرح کرد مبنی بر این‌که چرا کمیسیون آموزش ساعات تدریس معلمان را اضافه کرده است حال این‌که ایراد شورای نگهبان چنین چیزی نبوده است؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصحلت نظام ایراد گرفته و کمیسیون آموزش براساس آن اصلاح کرده است.

در نهایت مصوبه کمیسیون آموزش به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و نمایندگان با آن مخالفت کردند لذا این ماده برای اصلاح مجدد به کمیسیون آموزش ارجاع شد.

 
نظرشما
پربازدیدها