کد خبر: ۱۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
معاون امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: هر چقدر رسانه‌ها عمیق‌تر، دقیق‌تر و صحیح تر عمل کنند اشتیاق مردم برای دسترسی به رسانه‌های معاند کمتر می‌شود.
عمل صحیح‌ رسانه‌ها اشتیاق مردم برای دسترسی به رسانه‌های معاند را کمتر می‌‌کند

به گزارش آرانیوز از کرمان، محمدباقر الفت صبح امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، اظهار داشت: مهمترین بحثی که باید در این جشنواره صورت بگیرد و به آن پاسخ داده شود این است که نسبت رسانه با عدالت چیست.

وی با بیان اینکه برقراری حق و ایجاد عدالت اثر آرام‌بخشی به جامعه دارد و برپایی حق باعث می‌شود مردم به آرامش برسند، گفت: کسانی که آرامش بخش به مردم هستند بزرگترین خدمت به خلق را می‌کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: برای حفظ آرامش و صیانت از آرامش چه وظایفی داریم و باید ببینیم نسبت ما با برقراری آرامش در جامعه چیست و چقدر است.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما تلاش زیادی از تمام مراجعی که به عدالت معطوف می‌شوند را شاهد هستیم، گفت: شهروندان باید احساس عدالت کنند و این احساس را باید در جامعه گسترش بدهیم.

الفت با اشاره به اینکه اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد، معلوم است که رسانه‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنند و نیاز است رسانه‌ها برای ایجاد احساس عدالت تلاش کنند، افزود: هر چقدر رسانه‌ها عمیق‌تر، دقیق‌تر و صحیح‌تر عمل کنند، اشتیاق مردم برای دسترسی به رسانه‌های معاند کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه وظیفه صیانت از عدالت را نیز بر عهده دارد و فضای آرامش کشور را باید حفظ کند، ادامه داد: صیانت از عدالت همان صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه کرمان استان ایثار و فداکاری و علم و ادب است و امروز قلب تپنده کشور محسوب می‌شود، گفت: وجود سردار سلیمانی در کرمان یک افتخار بزرگ است که موید نشاط و شور انقلابی در بین مردم این استان است.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کرمان زادگاه و مدفن فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: حاج قاسم جهان پهلوان ایران است که بسیاری از نشان‌های عزت و افتخار و اقتدار ایران در سال‌های اخیر مرهون زحمت‌های او است.

وی با بیان اینکه تدابیر سرنوشت‌ساز شهید سلیمانی بود که عمق استراتژی ما را در دنیا پیش برد، گفت: حاج قاسم دیده نشدن را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در حالی که با اصحاب رسانه همراه بود اما دنبال دیده شدن نبود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در زمان حیات دنیایی خود محبوب‌ترین شخصیت کشور بود و بعد از شهادت محبوب‌تر هم شد، افزود: سیره شخصیتی شهید سلیمانی یک الگوی بزرگ برای همه ما است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور شهید سلیمانی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: حاج قاسم برنامه صدور انقلاب را به پیش برد و در این زمینه نقش مهمی داشت.

وی با بیان اینکه اگر در غزه بیش از 160 فعال رسانه‌ای به شهادت رسیدند در مقابل آن هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شده است، گفت: بخشی از موفقیت‌ها مرهون زحمات حاج قاسم است که مسیر را باز کرد و این شجاعت ایستادگی در مقابل دشمن را منتقل کرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها