کد خبر: ۱۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
خدابخش چمن هفشجانی هنرمند خوشنویس چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده ایران در نمایشگاه جهانی هنرهای قرآنی رستو در مالزی حضور دارد.

حضور هنرمند خوشنویس چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه جهانی هنرهای قرآنی

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: نمایشگاه جهانی هنرهای قرآنی رستو در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در شهر پوتراجایای مالزی در حال برگزاری است که استاد خدابخش چمن هفشجانی به عنوان یکی از پنج هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه، بخشی از هنر خوشنویسی ایرانی اسلامی را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه استاد چمن با حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جهانی هنرهای قرآنی مالزی شرکت کرده است، افزود: هنرمند استان در این نمایشگاه به همراه دیگر هنرمندان خوشنویس از کشورهای مختلف اسلامی به کتابت آیات قرآن کریم نیز می‌پردازد.

وی تصریح کرد: چمن در این رویداد هنری قرآنی، آیات سوره مبارکه بلد را با هنر خود به رشته تحریر درآورد.

فرجی از نمایشگاه هنرهای قرآنی مالزی به عنوان یکی از عالی‌ترین رویدادهای هنری مذهبی این کشور یاد کرد و افزود: علاوه بر نمایش آثار خوشنویسی استاد چمن، آثار هنری دیگری در رشته‌های تذهیب، میناکاری، قلم‌زنی، ترمه‌دوزی، گلیم، جاجیم و کیف‌های سنتی حاصل کار هنرمندان ایرانی در بزرگ‌ترین غرفه این نمایشگاه بین‌المللی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

گفتنی است، آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی هنرهای قرآنی مالزی با حضور انور ابراهیم نخست‌وزیر این کشور برگزار شد و این نمایشگاه تا سوم مارس در مرکز چاپ و نشر قرآن کریم بنیاد رستو در شهر پوتراجایا برپاست.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار