کد خبر: ۱۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اعتبارات سهم آلایندگی‌ شهرها باید بر اساس جمعیت، فاصله و اثرپذیری توزیع شود.
ابراز نگرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از توزیع اعتبارات آلایندگی

به گزارش آرانیوز از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از مجموعه 85 حلقه چاه نفت در بهمئی 53 حلقه فعال است، اظهار داشت: 183 هزار بشکه نفت از این چاه‌ها استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر جذب سهم بهمئی از آلایندگی نفتی بودیم، افزود: 134 میلیارد تومان عوارض آلایندگی نفت که برای اولین بار سهم استان از عوارض آلایندگی جذب شد، کار بزرگ و ارزشمندی است.

احمدزاده با بیان اینکه عوارض آلایندگی در جای درست خود هزینه شود، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کمیته‌ای تشکیل و اعتبار اختصاص یافته را با نظر اداره کل محیط زیست و بخش بهداشت و درمان استان به طرح‌هایی که این دو دستگاه مشخص می‌کنند، اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که از محل آلایندگی نفت به شهرداری‌ها اختصاص داده می‌شود باید صرف عمران شهری شده و در جای دیگری هزینه نشود.

احمدزاده در خصوص توزیع اعتبارات بند پ تبصره 11 قانون بودجه جهت سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: بیشترین جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی در مرکز استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتبارات بند پ تبصره 11 براساس سه شاخص جمعیت، اثرپذیری و فاصله توزیع شود.

احمدزاده همچنین در بررسی احداث طرح مرغداری در اطراف سد تنگ سرخ، گفت: سد تنگ سرخ چشم‌انداز گردشگری دارد و با احداث طرح‌های مرغداری و گله‌داری بخش گردشگری این منطقه از بین می‌رود.

وی بیان کرد: تنگ سرخ یکی از زیباترین نقاط استان است، لذا اعطای هر گونه مجوزی به غیر از مجوز پروژه‌های گردشگری تا شعاع 5 کیلومتری از سد تنگ سرخ ممنوع است.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار