کد خبر: ۱۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:
رستمیان با اشاره به جمعیت بالای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در این استان اعلام کرد: ۷ تشکل ایثارگری برای رفع نیاز‌های جامعه هدف بنیاد شهید در البرز فعال شده است.

۷ تشکل ایثارگری در البرز فعال شد

به گزارش آرانیوز از البرز، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز (سه شنبه) در آیین آغازین توانمندسازی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر ۶ استان کشور که به میزبانی البرز در مجموعه فرهنگی تفریحی ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: فجرآفرینان انقلاب اسلامی اثبات کردند که این نظام و انقلاب همواره به آن‌ها و شهدا مدیون است.

وی افزود: البرز به نسبت جغرافیای کوچک خود جامعه ایثارگری بسیار گسترده‌ای دارد و از نظر جمعیت و ظرفیت‌های موجود یکی از استان‌های بزرگ کشور است برهمین اساس هفت تشکل ایثارگری دارای شناسنامه در این استان مشغول فعال شده است.

رستمیان ادامه داد: البته درصدد هستیم نقش‌هایی برای جوانان و نوجوانان در این حوزه تعریف کنیم تا از این طریق ارتباط بین نسلی برقرار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: در چارچوب برنامه‌های تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیاست این مجموعه در دهه ۸۰ این بود که تشکل‌های ایثارگری ساماندهی شوند، البته پس از دوران دفاع مقدس جمعی از جامعه ایثارگری ارتباطاتی را از نظر فرهنگی با بنیاد داشتند و در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت می‌کردند.

رستمیان بیان کرد: برنامه ساماندهی تشکل‌ها در مقطعی در قالب طرح‌های تحولی در بنیاد شهید اجرا شد سپس در مقطعی مورد توجه آنچنانی واقع نشد که این موضوع به دلیل قصوری است که در گذشته بنیاد شهید انجام شد، اما جامعه ایثارگری همچنان فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگی داشت و مطالبات ایثارگران را پیگیری می‌کرد.

وی تصریح کرد: گرایش به سمت جلب مشارکت‌های مردمی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است که در این راستا رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر فعال سازی تشکل‌های ایثارگری و مردم نهاد تاکید دارند.

وی ادامه داد: هرجا جامعه ایثارگری ایفای نقش کرد، موثر و هرجا کار دولتی انجام شده خشک، بی روح و بی اثر بوده است، بر این اساس تلاش می‌شود جریان نقش آفرینی این جامعه توسعه یابد. رستمیان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های جامعه ایثارگری و تشکل‌های مردم نهاد علاقه‌مند به فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت قرار گرفته است.

استان البرز پنج هزار و ۲۵۰ شهید دفاع مقدس، ۱۳۲ شهید مدافع حرم وتعدادی شهید امنیت تقدیم آرمان‌های والای نظام اسلامی کرده است. این استان دارای ۱۴ هزار و ۷۵۰ جانباز و یک هزار و ۵۶ آزاده دفاع مقدس است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار