کد خبر: ۱۱۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
دادستان همدان با گله‌مندی از وضعیت ‌کارخانه‌های آلاینده مستقر در شهرک‌های صنعتی استان گفت: ‌متأسفانه نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است و سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را از نظر آلودگی هوا تهدید می‌کند.
دادستان همدان: آلودگی نیروگاه شهید مفتح سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند

به گزارش آرانیوز از همدان به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی موقردر کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت بررسی عملکرد دستگاه ها درباره اجرای قانون هوای پاک اظهار داشت: بهره مندی از هوای پاک، از اصلی‌ترین حقوق عامه است و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پیگیر این حقوق برای رفع معضل آلودگی هواست.

وی با بیان اینکه برخورداری از هوای پاک ضرورتی انکارناپذیر برای حفظ سلامت آحاد جامعه است، اظهار کرد: شناسایی منابع آلاینده هوا باید از سوی دستگاه‌های متولی انجام گیرد و با هر عامل ایجادکننده آلایندگی به جد برخورد شود.

دادستان همدان افزود: پایش کیفی هوا نه تنها در همدان بلکه در تمامی شهرها باید مورد ارزیابی قرار گیرد و متناسب با منبع آلوده‌کننده، برای کاهش و از بین بردن آن اقداماتی انجام گیرد.

خانجانی‌موقر وجود برخی صنایع، کارخانه‌ها و به ویژه خودروهای شخصی را از دیگر عوامل به وجود آورنده آلایندگی هوا برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتن به سمت برخورداری از علوم روز دنیا به مانند نصب دستگاه های تسویه هوا در کارخانه ها، ورود خودروهای برقی، نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و آلاینده، نهال کاری، ارتقای فضای سبز و کمربند سبز شهری و البته تزریق اعتبارات لازم، می تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

دادستان همدان با گله‌مندی از وضعیت تعدادی از کارخانه‌های آلاینده مستقر در شهرک‌های صنعتی استان گفت: علاوه بر این مسئله، متأسفانه نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است و سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را از نظر آلودگی هوا تهدید می‌کند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار