کد خبر: ۱۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: سه غزل‌سرای چهارمحال و بختیاری در دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» موفق به کسب مقام‌های برتر این رویداد ادبی شدند.

غزل‌سرایان چهارمحال و بختیاری جوایز ملی غزل منزوی را به خانه آوردند

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری،حجت الله شیروانی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: آیین پایانی دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» با حضور چهره‌های برجسته ادبی کشور و علاقه‌مندان به شعر و ادب در زنجان برگزار شد و کبری موسوی قهفرخی بانوی شاعر استان برای کتاب «بوسه مکتوب» موفق به دریافت رتبه اول و تندیس بخش کتاب غزل فارسی این رویداد ادبی شد.

وی افزود: آرزو سبزواری قهفرخی دیگر بانوی شاعر چهارمحال و بختیاری هم برای کتاب «لب کوک» پس کبری موسوی، مقام دوم بخش کتاب دوسالانه جایزه ملی غزل حسین منزوی را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه در بخش غزل فارسی در قالب تک اثر نیز یک عنوان شایسته تقدیر به شاعران چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت، تصریح کرد: در این بخش سید مهرداد افضلی توانست در کنار سرآمدان غزل کشور قرار گیرد و این عنوان را به دست آورد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این دوره از جایزه ملی غزل حسین منزوی بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر از ۳۱ استان در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جایزه ملی ارسال شد که بنا به گفته مسئولان برگزاری این رویداد ادبی ۸۳۰ اثر توانست در مرحله داوری قرار گیرد.

شیروانی اظهار داشت: در دوسالانه جایزه ملی غزل حسین منزوی از ۲۴ نفر برگزیده در بخش‌های غزل فارسی در قالب تک اثر، غزل ترکی تک اثر و مجموعه غزل (کتاب)، پژوهش، مقاله، کتاب و پایان‌نامه تجلیل شد.

گفتنی است، اویل دی‌ماه امسال نیز فرزانه میرزاخانی دیگر بانوی غزل‌سرای چهارمحال و بختیاری هم توانست با اثر مکتوب خود به نام «چکیده» به نامزدهای نهایی چهارمین جایزه ملی غزل «حسین جلال‌پور» بپیوندد.
جایزه ملی غزل حسین منزوی نیز از جمله جوایز معتبر حوزه شعر است که آیین پایانی آن ۲۸ دی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.

منزوی غزل‌سرای برجسته معاصر اهل زنجان در سال ۱۳۸۳ پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری قلبی درگذشت و از وی آثار متعددی همچون «با عشق در حوالی فاجعه»، «از شوکران و شکر»، «با عشق تاب می‌آورم»، «حنجره زخمی تغزل» و گزیده اشعار «از ترمه و تغزل» برجای ماند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار