کد خبر: ۱۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: ایستگاه پایش آلودگی هوا شهرآمل افتتاح شد و به صورت برخط و همزمان در دو شهر چالوس و نکا نیز بهره برداری شد.
افتتاح ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در ۳ شهر مازندران

به گزارش آرانیوز از آمل، عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جمع خبرنگاران از افتتاح ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در شهر آمل خبر داد و اظهار داشت: در گذشته یک ایستگاه پایش آلودگی هوا در ساری داشتیم اما اکنون ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در آمل، چالوس و نکاء راه‌اندازی شد و این تعداد ایستگاه پایش آلودگی به 4 ایستگاه درمازندران رسید.

وی افزود: برای تجهیز و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده و راه‌اندازی مراکز جدید از برنامه‌های پیش‌بینی شده ‌و دربرنامه پیش بینی شده است حداقل دو ایستگاه دیگر پایش آنلاین آلودگی هوا در استان راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: علاوه برایستگاه‌های بهره برداری شده جدید، ایستگاه‌های آینده مجهز به نمایشگرهای برخط خواهند شد تا شهروندان بتوانند لحظه ای از وضعیت کیفی هوا در آن شهر مطلع شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این اقدامات در راستای برنامه‌ متناسب در هفته هوای پاک در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: داده‌های کیفی هوا در مازندران وجود نداشت و نیاز به داده‌های کیفی هوا بیشتر احساس شده است و در حالیکه هوای کلی مازندران سالم است و در شرایط آلودگی پایدار قرار نگرفته است با این وجود در برخی شهرها ازجمله شهرستان نکاء به علت سوخت مازوت درنیروگاه این شهر  با ناپایداری‌هایی روبرو هستیم.

کاویان افزود: فعالیت‌های معادن و صنایع درشهرستان آمل هم سبب ناپایداری هوا در این شهر شده و دربرخی روزها در وضعیت ناسالم موقت وگذرا قرار می‌گیرد.

وی افزود: مازندران تاکنون شرایط اضطراری در وضعیت آب و هوا را نداشته است اما با راه اندازی کارگروه آلودگی هوا درمازندران به ریاست استاندار، سه جلسه کارگروه آلودگی هوا در استان برگزار شده و هشدارهای پیشگیرانه به دستگاه‌های مرتبط  داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برخلاف تصور مردم مازندران که تصوز دارند هوای استان آلوده است اما داده‌های موجود نشان می‌دهد که هوا آلوده نیست.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار