کد خبر: ۱۱۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تولید ۲۲۰ هزار قلمه گل‌محمدی گلخانه‌ای در استان مرکزی خبر داد.
تولید ۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی

به‌گزارش آرانیوز از اراک، سیدحامد هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید و تهیه قلمه گل محمدی در محیط گلخانه‌ای بیان کرد: عملیات تولید و تهیه 220 هزار قلمه گل محمدی در محیط گلخانه‌ای از ابتدای دی‌ماه امسال تاکنون در استان مرکزی انجام شده است که اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان برای تولید این تعداد قلمه صرف شده است.

وی افزود: گل محمدی عموماً در تابستان گل می‌دهد و زمان گل‌دهی آن نیز می‌تواند متفاوت باشد و به دلیل شرایط آب و هوایی گل‌دهی این گیاهان معمولا طولانی‌مدت و در حد دو ماه است، این گیاه معمولاً به خشکی و گرما مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون رشد می‌کنند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری استان مرکزی تصریح کرد: قلمه‌های کاشته شده از اواخر اسفندماه تا اردیبهشت ماه سال آتی پس از ریشه زنی به گلدان منتقل می‌شوند و در اواسط پاییز آینده نیز آماده توزیع در بین مردم است، این کار از طریق پیمانکار و در شهرستان محلات به عنوان یکی از تعهدات استان پیرو طرح کاشت 4 میلیون اصله نهال در سال 1403 انجام شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: گل محمدی ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت به برخی از بیماری‌ها و آفات را دارد که ممکن است بسته به شرایط محیطی و نوع گیاه متفاوت باشد که از این رو کاشت این گل مد نظر قرار گرفته است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها