کد خبر: ۱۱۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف اقدام می‌کند.

خودروهای داری وضعیت نامتعارف در همدان توقیف می شود

به گزارش آرانیوز استان همدان، سرهنگ ابراهیم فارسی در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی ، رانندگان، مجاز به تغییر ارکان و شکل ظاهری وسیله نقلیه خود نیستند در غیر اینصورت پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی گفت: شمار اندکی از رانندگان با بریدن فنر خودرو یا استفاده از سیستم و دستگاه پنوماتیک، نسبت به خواباندن کف وسیله نقلیه که در اصطلاح به آن «کف خواب» نیز می گویند، اقدام می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: کم کردن ارتفاع وسیله نقلیه به ویژه توسط قشر جوان موجب برخورد کف خودرو به زمین حین عبور از سرعتکاه ها و ایجاد سر و صدای دلخراش می کند همچنین ضریب و میزان ایمنی وسیله نقلیه نیز با این تخلف پایین می آید.

سرهنگ فارسی تاکید کرد: پلیس در صورت مواجه با این قبیل وسایل نقلیه مدارک راننده را ضبط کرده و راننده متخلف مکلف به برگرداندن خودرو به حالت اولیه است و در صورت بازدید و تایید کارشناسان پلیس راهور، مدارک به مالک وسیله نقلیه بازگردانده می شود.

وی همچنین استفاده از بوق شیپوری، آژیر، دستکاری اگزوز و ایجاد آلودگی صورتی را بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مغایر با قانون دانست و از تشکیل پرونده قضایی برای این قبیل رانندگان با عنوان ایجاد کنندگان آلودگی صوتی خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه رانندگان ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند، خاطرنشان کرد: اقدام برخی رانندگان در زمینه استفاده از بوق های شیپوری و دستکاری اگزوز، موجب سر و صدای ناهنجار به خصوص شب هنگام و نارضایتی مردم شده است.

سرهنگ فارسی یادآور شد: در راستای برخورد پلیس همدان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو تاکنون ۵۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف به علت تغییر در شکل ظاهری توقیف و جریمه شدند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار