کد خبر: ۱۰۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مدیرکل بحران استانداری مازندران گفت: با ورود سامانه سرد بارشی از صبح امروز، کاهش دما، بارش برف و باران و احتمال وقوع سیلاب در مازندران پیش‌بینی می‌شود و نیروهای امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.
کاهش دما، بارش باران و هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ها در مازندران

حسینعلی محمدی، مدیرکل بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با آرانیوز در ساری افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی از اوایل امروز؛ شنبه تا صبح یکشنبه؛ 17 دی ماه شاهد عبور سامانه سرد بارشی در استان هستیم و بر اثر این سامانه شاهد بارندگی و  وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود که در نتیجه آن کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات را خواهیم داشت.

وی افزود: با کاهش دما سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران به استقرار سامانه بارشی و وزش باد، لغزندگی و ریزش سنگ اشاره کرد و گفت: با بارش برف و باران، شاهد اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهیم بود.

محمدی ادامه داد: همچنین در اثر وزش باد احتمال خسارت به تابلو‌ها و سازه‌های موقت پیش بینی می‌شود که باید نیروهای امدادی شهری برای ایمنی این سازه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به رانندگان توصیه کرد هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی استان و هنگام شب نکات ایمنی را رعایت کنند و زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

مدیرکل بحران مازندران ادامه داد: کوهنوردان و طبیعت گردان هم در این مدت از صعود به ارتفاعات و تردد  در مناطق پرشیب بپرهیزند و از هرگونه برپایی چادر در فضا‌ی باز خودداری شود.

محمدی از دامداران نیز خواست دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها، نقاط مرتفع و  فضای باز دور نگه دارند.
 
وی افزود: شهرداران نسبت به پاکسازی  کانال‌ هدایت آب‌های سطحی و مقاوم سازی داربست‌ها و سازه‌های موقت و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به ممنوعیت فعالیت‌های دریایی و صیادی در زمان طوفانی شدن دریا اشاره کرد و افزود: همه نیرو‌های خدماتی و امدادی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار