کد خبر: ۱۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
یک استاد حوزه و دانشگاه های همدان گفت:وقتی مسئولی در خانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری زندگی کند نمی‌تواند حال مستاجران را درک کند. ساده زیستی مسئولان و صداقت آنها تولید سرمایه اجتماعی کرده و دروغ این سرمایه را از بین می برد.
سرمایه‌ اجتماعی با ساده‌زیستی و صداقت مسئولان ایجاد می‌شود نه زندگی تجملاتی

به گزارش آرانیوز از همدان, حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین صبح امروز در دومین  نشست تبیینی با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری درباره مسئله سرمایه اجتماعی گفت: سرمایه اجتماعی یکی از انواع سرمایه‌های بشری است که در تسهیل تحقق اهداف فردی و جمعی نقش دارد و همچنین افزایش دهنده ضریب موفقیت است.

وی با این توضیح که سرمایه اجتماعی دارای سه شاخه اعتماد اجتماعی، هنجارهای اجتماعی و شبکه های اجتماعی است گفت: ارتباط مستقیمی بین اعتماد و همکاری وجود دارد و هرچه اعتماد بیشتر شود مشارکت افزایش خواهد یافت.

حسینی یمین با اشاره به اینکه مسئله سرمایه اجتماعی در قشر خاکستری بسیار مهم است عنوان کرد: باید به قدری درباره ساده زیستی گفته شود که این مسائل تبدیل به گفتمان شده و پس از آن هیچ کدام از مسئولان جرات نکنند غیر از این رفتار کنند.

وی درباره لزوم ساده زیستی مسئولان و توجه به این مسئله مطرح کرد: وقتی مسئولی در خانه 200 تا 300 متری زندگی کند نمی‌تواند حال مستاجران را درک کند. ساده زیستی مسئولان و صداقت آنها تولید سرمایه اجتماعی کرده و دروغ این سرمایه را از بین می برد. صداقت در همه ابعاد، سرمایه اجتماعی تولید می‌کند.

این سخنران با اشاره به اینکه مهمترین مسئله‌ای که باید درباره وحدت رخ دهد وحدت حول مقابله با دشمن است مطرح کرد: شهید سلیمانی در زمان حیات خود به رئیس جمهور وقت روحانی نامه نوشته و از مواضع ضد صهیونیستی وی قدردانی می‌کند این نکاتی که شهید سلیمانی در نامه خود بیان کرد اوج شعور سیاسی است. شهید سلیمانی به شدت شخصیتی ملی بوده و از همه چیز خود گذشت و همین موضوع نیز سبب وحدت و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور می‌شود. از این رو شهید سلیمانی شاگرد خوبی در عرصه وحدت برای رهبر معظم انقلاب هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار