کد خبر: ۱۰۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ اثر صنایع‌دستی این نشان مُهر اصالت دریافت کرد
۹ اثر صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد مُهر اصالت گرفت

مهرنوش بهنیا زاده در گفت‌وگو با آرانیوز در یاسوج اظهار داشت: در مرحله داوری دریافت نشان ملی مُهر اصالت که به میزبانی استان بوشهر برگزار شد، 9 اثر صنایع‌دستی این استان موفق به دریافت این نشان ملی شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره 13 اثر انتخاب و به مرحله داوری کشوری ارسال شد که از این آثار 9 اثر نشان ملی مهر اصالت را دریافت کردند، افزود: این آثار شامل دست‌بافت‌های داری مانند انواع گلیم، ساز چوبی و لچک لباس محلی زنان بوده است.

وی بیان کرد: کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال و بروز استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی در سطح ملی و استانی به شمار می‌رود.

بهنیازاده ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعالیت 35 هزار هنرمند صنایع‌دستی و تولید سالانه 218 هزار مترمربع انواع صنایع دستباف، یکی از مناطق فعال در حوزه صنایع‌دستی است.

وی خاطرنشان کرد: جاجیم‌بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، کچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه‌چادر بافی از مهم‌ترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار