کد خبر: ۱۰۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
ناظر گمرکات مازندران گفت: با تسهیل صادرات، انواع کالا به میزان بیش یک میلیون تن و ارزش ۲۳۷ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار از این استان صادر شد.
صادرات کالا از مازندران به ارزش ۲۳۷ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار

به گزارش آرانیوز از ساری، امیر جمشیدی ناظر گمرکات‌ مازندران از افزایش بیش از 40 درصدی صادرات از گمرکات مازندران خبر داد و اظهار داشت: بیش از یک میلیون تن انواع کالا از مازندران صادر شده است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، افزایش 48 درصدی داشته است، افزود: ارزش صادرات انواع کالا 237 میلیون و 686 هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران با تاکید بر اینکه ارزش کالاهای صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: کالاهای صادراتی از آمل، ساری، گمرک بندر امیرآباد، بندر نوشهر و بندر فریدونکنار صادر شده است.

وی درباره عمده کالاهای صادر شده نیز افزود:  فرآورده‌های لبنی با 90 میلیون دلار بیشترین میزان صادرات و سیمان با 30 میلیون دلار، مواد پلاستیکی با 25 میلیون دلار و مرکبات با 17 میلیون دلار به ترتیب عمده کالاهای صادراتی استان بوده‌اند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی به مقصد 47 کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: عراق با 110 میلیون دلار و روسیه با 57 میلیون دلار جزو نخستین مقصدهای صادرات بوده و پس از آن صادرات کالا به  ترکمنستان با 11 میلیون دلار، قزاقستان با 10میلیون دلار و امارات با 7 میلیون دلار انجام شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار