کد خبر: ۱۰۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ روستا در ۴ شهر شهرستان کهگیلویه مشکل تجهیزات آموزشی دارند.
ابراز نگرانی از کمبود تجهیزات در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

سیدرضا حسینی‌نیک در گفت‌وگو با آرانیوز در یاسوج، اظهار داشت: کمبود تجهیزات آموزشی و رفاهی به دلیل کمبود اعتبارات در برخی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به چالش تبدیل شده تا جایی که در برخی مدارس نبود و کمبود سرویس بهداشتی به دغدغه مسئولان آموزش و پرورش تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبار خوبی داشتیم، اما در شهرستان بویراحمد در خصوص سرویس بهداشتی کمتر کار شد، عنوان کرد: سال گذشته فصل سردی را در زمستان بویراحمد داشتیم و البته در شهرستان بویراحمد مدرسه بخاری سوخت کم داریم.

حسینی نیک با بیان اینکه امسال از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای سرویس‌های بهداشتی، 3 میلیارد تومان برای شهرستان بویراحمد اختصاص یافت، ابراز کرد: کانکس‌ها از حوزه آموزشی خارج شده‌اند، ولی مدارسی داریم که مشکل فضای آموزشی دارند که ضروری است آموزش و پرورش استان این کانکس‌ها را مدیریت کند که جابجا شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دو سال گذشته دولت 150 هزارمتر ایزوگام به فضاهای آموزشی این استان داده که آمادگی داریم در صورت معرفی آموزش و پرورش بویراحمد چند مدرسه ازوگام شود.

حسینی نیک خاطرنشان کرد: امسال 12 میلیارد تومان برای وسایل گرمایشی ابلاغ شده، ولی هنوز تخصیص پیدا نکرده است، شهرستان های گچساران و باشت را حذف کرده‌ایم، برای بویراحمد، لوداب، مارگون، ممبی، سرآسیاب، لنده، حومه دهدشت، سرفاریاب، چاروسا، دهدشت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از 12 میلیارد تومان 8 میلیارد تومان برای مناطق سردسیری بوده و 4 میلیارد تومان برای شهرستان بویراحمد در نظر گرفته می‌شود، یادآور شد: در شهر سوق 8 مدرسه بخاری مبلی دارد که باید تبدیل به پکیج شوند و 200 روستا در 4 شهر کهگیلویه داریم که مشکل تجهیزاتی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برخی از موتورخانه‌ها در شهرستان دنا، بویراحمد، دهدشت مشکل دارند و بنابراین تقسیم بندی اعتبارات کمی مشکل است، ادامه داد: در شهرستان بویراحمد هر موتورخانه‌ای از مدارس مشکل دارد باید کارشناسان حضور پیدا کنند و مشکل رفع شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار