کد خبر: ۱۰۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی ایلام گفت: برای توسعه اقتصادی فقط نیرو و سرمایه اجتماعی کافی نیست، بلکه باید به جایگاه بلند کارفرمایان به عنوان عوامل مهم و تأثیرگذار تولید در جریان توسعه توجه جدی شود و شرایط امنیت برای تولیدکنندگان نیز فراهم شود.
توسعه اقتصادی علاوه بر نیرو و سرمایه اجتماعی نیاز به تولیدکننده دارد

به گزارش ؛آرانیوز از ایلام، علی‌اشرف تابانی امروز در آیین یازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر استان ایلام اظهار داشت: ستون اصلی ایجاد آرامش، آسایش و امید به آینده در جامعه در ارائه تأمین اجتماعی است و سازمان با برقراری عدالت اجتماعی نقش اساسی در توسعه کشور ایفا می‌کند. توسعه موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شود. پیشرفت خدمات تأمین اجتماعی امیدواری مردم و کارایی نظام را چند برابر خواهد کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب تنها 20 درصد از جامعه تحت پوشش سازمان قرار داشتند، اما امروز به برکت انقلاب این میزان به 55 درصد افزایش یافته و این نشان از برکات نظام است. در حال حاضر 320 هزار نفر معادل 52.5 درصداز جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند. همچنین 21 هزار بازنشسته به صورت مستقیم از خدمات سازمان در استان بهره‌مند هستند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی ایلام در ادامه تعداد کارگاه‌های فعال را 8 هزار 600 مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زمینه اشتغال بیش از 79 هزار نفر توسط کارفرمایان استان فراهم شده است.کارفرمایان استان ماهانه 215 میلیارد تومان معادل 75 درصد از حق بیمه استان سهیم هستند،که حقوق بازنشستگان از این رقم پرداخت می شود. از سال گذشته تاکنون جهت همکاری علی رغم محدودیت‌های منابع بیش از یک هزار 400کارفرما مشمول بخشش بدهی و بیش از 815 کارگاه به میزان حدود 13 میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم از 80  تا 100 درصد شده‌اند. توسعه خدمات غیر حضوری از 30 هزار به 57 هزار نفر و غیره که راهبرد اصلی سازمان است که در استان پیگیر و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه اقتصادی فقط نیرو و سرمایه اجتماعی کافی نیست، بلکه بایستی به جایگاه بلند کارفرمایان به عنوان عوامل مهم و تأثیرگذار تولید در جریان توسعه توجه جدی شود و شرایط امنیت برای تولیدکنندگان نیز فراهم شود. رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام جامعه تأمین اجتماعی تأکید بر ایجاد نظام تأمین اجتماعی توانمندسازی، عدالت بنیان و کرامت بخشی و غیره را برای همگان و الزام پیوست تأمین اجتماعی در همه طرح و برنامه‌های کشور می‌داند و این مهم حکایت از اهمیت این موضوع است.

تابانی خاطرنشان کرد: انتخاب کارفرمایان برتر با توجه به ایجاد اشتغال پایدار؛ افزایش سطح رضایت مندی و ... با توجه به نامگذاری امسال به‌نام مهار تورم و رشد تولید در انتخاب این افراد تأثیرگذار بوده است.

ارائه 2 هزار 197 دادخواست در مراجع حل اختلاف کار ایلام

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این همایش گفت: در سال جاری 2 هزار 197 دادخواست به مراجع حل اختلاف این اداره وارد شده است. همچنین رأی یک‌هزار 640 دادنامه 1640 دادنامه صادر شده است. حمایت، توانمندسازی و کمک به تسهیل‌گری در انجام پرداخت موجب همبستگی جامعه کارگری و کارفرمایی و افزایش تولید می‌شود.

وی بیان داشت: فعالیت مجدد تعاونی‌های راکد استان در تمامی عرصه‌های صنعت، خدمات،کشاورزی و غیره موجب اشتغال پایدار می‌شود. سیاست دولت کاهش تکدی‌گری و ایجاد اشتغال است و این مهم مورد تأکید است.

توجه به شعار سال مورد توجه نهادهای دولتی و کارفرمایان قرار گیرد

جمیل شوهانی نیز در این همایش اظهار داشت: مقوله کار به‌عنوان یکی از اجزاء اصلی حوزه تولید، حسب تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سال مهار تورم، رشد تولید باید به صورت ویژه مورد توجه نهادهای دولتی و کارفرمایان قرار گیرد. سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور، باید در حوزه تأمین اجتماعی و درمان نسبت به افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به مردم اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 52 درصد جمعیت استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: امنیت و تأمین اجتماعی بر اساس فلسفه کاری سازمان تأمین اجتماعی از حقوق اصلی انسان‌هاست، لذا تأمین امنیت، حفاظت و سلامت مشمولین این نهاد از وظایف اصلی این سازمان به شمار می‌روند. در حوزه کارآفرینی 111 هزار مشمول بیمه تأمین اجتماعی و همچنین 10 هزار و 300 واحد کارگاهی در سطوح مختلف پیمانکاری، کارفرمایی و فردی مشغول فعالیت و از حمایت و مزایای سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام  تصریح کرد: با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر برخورداری واحدهای تولیدی از معافیت‌های مالیاتی، خاطرنشان کرد: بخشش و تقسیط جرائم و همچنین معافیت‌های مالیاتی، مشروط بر تداوم اشتغال باید از سوی سازمان تأمین اجتماعی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهترین شکل در استان اجرا و عملیاتی شود.

در پایان این همایش از زعفر تنهاپور خطبه سرا، داوود کافی‌آبادی، شمسی امیدبیگی، محمدرضا میرزاکرمی و مصطفی الیاسی به عنوان کارآفرینان برتر استانی ایلام در یازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر تجلیل به عمل آمد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار