کد خبر: ۱۰۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بلاتکلیفی پروژه کمربندی شهر سی‌سخت ابراز نگرانی کرد و گفت: این مهم باید تعیین تکلیف شود.
ساخت کمربندی شهر سی‌سخت چند سال متوقف مانده است

به گزارش آرانیوز از یاسوج، علی‌محمد روستا در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان دنا اظهار داشت: بعد از گذشت سال‌ها هنوز پروژه کمربندی شهر سی‌سخت به عنوان توریستی‌ترین شهر جنوب ایران بلاتکلف مانده و اقدام خاصی صورت نگرفته است که در این زمینه متولیان امر باید پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: شهر توریستی تفریحی سی‌سخت یکی از قطب‌های گردشگری و کشاورزی جنوب کشور بوده که با توجه به توپوگرافی و وضعیت معابر آن نیازمند سیما و منظر شهری مناسب است و کمربندی سی‌سخت بیش از چند سال به خاطر معارض در مسیر اجرا، بلاتکلیف و تکمیل نشده است.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری سی‌سخت مشکل تعریض کمربندی باید شود و در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفتنی نیست.

 روستا، ضمن گلایه از راکدشدن بعضی پروژه‌ها به خاطر وجود معارضات دولتی یا محلی از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست که در مواجهه با چنین موضوعی سریعاً اقدام و در صورت لزوم کمک و همکاری معاونت عمرانی را به یاری بطلبند.

وی با بیان اینکه مشکلات پروژه‌های بزرگ در دست اجرای شهرستان دنا رفع می‌شوند، ادامه داد: برای شروع عملیات اجرای پل شهید نجفی معارضاتی وجود دارد که در جلسه فرمانداری دنا که با حضور راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای برگزار شد اقدامات لازم برای رفع معارضات و شروع عملیات اجرایی در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

روستا بیان کرد: پروژه، معارضات منابع طبیعی دارد علاوه بر این کانال آب نیروگاه آب منطقه‌ای و دو خط انتقال برق در مسیر پروژه است که باید بدون کمترین خسارت به منابع طبیعی پروژه اجرا و کانال آب و خط انتقال برق نیز جابه‌جا شود.

وی با اشاره به روند احداث تونل‌های مسیر رفت و برگشت یاسوج به سی‌سخت گفت در حال حاضر تونل‌های رفت و برگشت یاسوج به سی‌سخت دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته شده که می‌تواند روند احداث پروژه را تسریع کند.

روستا در ادامه با اشاره به بازدید از بیمارستان سی‌سخت گفت: مشکلی با پیمانکار برای اجرای این پروژه پیدا کردیم که در شورای فنی و کمیته مربوطه بررسی و رفع خواهد شد و به‌زودی اعتباری به این پروژه داده خواهد شد و امیدواریم با رفع مشکل پروژه، بتوانیم به مردم این شهرستان هدیه خوبی بدهیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها