کد خبر: ۱۰۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
باحضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان انرژی اتمی کشور ماشین جوش لیزر فیبری ساخت داخل درفولاد مبارکه افتتاح رسمی شد.
افتتاح دستگاه جوش لیزر فیبری وطنی در فولادمبارکه/ اسلامی: تولیدات سازمان انرژی اتمی قابل قیمت‌گذاری نیست

به گزارش آرانیوز از اصفهان، ‌‌این طرح با مشارکت مرکز علوم و فنون لیزر ایران و فولاد مبارکه در مدت سه سال با بهره گیری از دانش داخلی پژوهشگران صنعت ماشین جوش لیزری، جایگزین ماشین CO2 در این مجتمع فولادی در اصفهان شده است. این فناوری داخلی سازی در خط اسیدشویی فولاد مبارکه جایگزین ماشین جوش لیزری co2 ساخت کشور آمریکا شد.

داخلی سازی، رفع عیب یابی وپایداری فعالیت این تجهیز، فرسودگی قطعات و تامین نشدن به موقع قطعات از طرف شرکت سازنده آمریکایی از مهمترین مشکلات تامین این تجهیز بود که به همت صنعتگران ایرانی داخلی سازی شد.

تجهیز تولید شده وطنی از نظر کیفیت و کارکرد مشابه نوع آمریکایی است وهمچنین اشتغال‌زایی و ایجاد بستر مناسب برای بروز استعداد‌های داخلی و امید آفرینی نزد جوانان فرهیخته دانشگاهی و مراکز علم و فناوری از دیگر مزایای اجرای این طرح فولادی است.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان فراتر از ساخت تجهیزات به ساخت ماشین می‌اندیشد و به موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه دست‌یافته است.

در پی کسب این موفقیت با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بازسازی و بهینه‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات لیزری امضا می‌شود.

جوش لیزری راه حلی نو و فناوری جایگزین برای فولاد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین رونمایی از طرح جایگزینی لیزر فیبری بومی‌سازی شده با مشارکت مرکز علوم و فنون لیزر ایران در این مجتمع فولادی گفت: جوش لیزری راه حل نو و فناوری جایگزین برای صنعت فولاد مبارکه و راه حل جامعی است که این شرکت در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان انژی اتمی افزود: امروز در صنعت پر افتخار کشور توفیق داشتیم که 2 نوع خدمت دانشی را به لحاظ فناوری برای فولاد مبارکه رونمایی کنیم.

وی با بیان اینکه لیزر فیبری بومی سازی شده با خودباوری و خواستن فولاد مبارکه مطرح شده است، گفت: سازمان انرژی اتمی و هسته‌ای یکی از ظرفیت‌های پیشرفته در حوزه علم و فناوری و راهگشا در همه زمینه‌هاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما امروز نه تنها در فولاد مبارکه بلکه در 150 مجتمع بزرگ صنعتی کشور خدمات را به صورت پایدار ایجاد کرده‌ایم.

اسلامی گفت: شرکت‌های خارجی با توجه به تحریم‌ها نه تجهیز و قطعه‌ای را به ما می‌فروشند و نه دانش و حتی خدمات پس از فروشی به ما ارائه می‌دهند.
اسلامی با بیان اینکه همه اقدامات ما در راستای امیدآفرینی است، افزود: ما اقدامات علمی و فناوری را به رخ جهانیان کشیده‌ایم.

وی، داشتن راه حل جامع برای حل فرایند‌های صنعت را در دستور کار این سازمان دانست وگفت: براساس اعلام صنایع، تولیدات سازمان انرژی اتمی که روی مرز علم و فناوری حرکت می‌کند قابل قیمت‌گذاری نیست.

اسلامی، انرژی اتمی را از فرصت‌های خوب در کشور برشمردو افزود: متاسفانه دشمنان با القایی که در خصوص انرژی هسته‌ای داشتند، گفتند که ایران انرژی هسته‌ای نمی‌خواهد و این در حالی است که امروز نشان دادیم که چه مزایایی در کشور نصیب صنایع شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار