کد خبر: ۱۰۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در مجموع ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری حدفاصل ۲ سفر استانی رئیس‌جمهور وارد استان البرز شده است.

تزریق ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری در دو سفر استانی به البرز

به گزارش آرانیوز از البرز؛ «محسن منصوری» جمعه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز افزود: از مجموع این میزان منابع چهار هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۱۹ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی است. بنابراین در حوزه اقتصادی بیشترین رقم را در سطح کشور در استان البرز داریم.

منصوری یادآورشد: برخی از پروژه‌های سفر اول نیاز به تکمیل داشت که قطار شهری، بیمارستان شهید سلیمانی، ساختمان شتاب‌دهی شهید سلیمانی، پروژه انتقال آب طالقان، تکمیل مدول تصفیه‌خانه کرج اجرایی شد.

وی با اشاره به همراهی وزرا در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان البرز اضافه کرد: پویایی جدی در حوزه عمرانی استان البرز را شاهد هستیم.

منصوری گفت: در مجموع در سفر دوم ۱۹ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیش‌بینی شده که ۱۳ هزار میلیارد تومان سهم صنعت است.

وی اضافه کرد: ۱۳۱ مصوبه در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان البرز داشتیم که برای اجرایی شدن آنها هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص داده شد که با توجه به اینکه رقم‌هایی اضافه می‌شود تکمیل کنار گذر شمالی، تونل طالقان، راهها و بیمارستان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

منصوری گفت: یک‌صد مدرسه در حدفاصل ۲ سفر استانی رئیس‌جمهور در البرز داشتیم که وعده‌های دولت در نهضت مدرسه‌سازی محقق شده و یک‌صد مدرسه دیگر به عنوان مصوبه سفر در جلسات مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: سرمایه گذاری ۳۵ طرح به ارزش ۳۰۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ان در مرحله امضای تفاهم‌نامه است.

وی اضافه کرد: گره‌گشایی در تسهیل قواعد حوزه صنعت، مجوز تأمین اراضی، مجوز صدور گمرک از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان البرز است.

منصوری ایجاد خوشه‌های جدید، استقرار صنایع تا رده سه و چهار ، ۲ شهرک صنعتی درهشتگرد و کرج، مصوبات مهم در فرودگاه پیام که بسته‌ای برای استفاده مطلوب طراحی شده را از دیگر دستاوردهای سفر دوم برشمرد.

وی اضافه کرد: در حاشیه سفر دستگاه قضایی نیز با اعتبارات نهاد ریاست جمهوری شاهد آزادی ۱۶۰ زندانی در استان البرز بودیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار