کد خبر: ۱۰۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
رئیس دانشگاه پیام نور ایلام، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام همانند سایر دانشجویان کشور،گام‌های محکمی در راه تحول علوم انسانی، توسعه و پیشرفت علمی ایران برداشته‌اند.
دانشجویان گام‌های محکمی در راه تحول علوم انسانی و پیشرفت علمی ایران برداشته‌اند

 به گزارش آرانیوز از ایلام، فرزاد اسفندیاری در جشن دانشجویان جدید الورود این دانشگاه ضمن تبریک 16 آذر و روز دانشجو، اظهار داشت: رسالت اول دانشجو کسب علم و دانش است و علم و دانشی که با تعهد زیرساخت فرهنگی و مبانی دینی همراه نشود، ممکن است مضر باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام گفت: یکی از صحنه‌های مطلوب دانشگاه‌ها حضور نو دانشجویانی است که آینده جمهوری اسلامی را رقم می‌زنند.

وی با تقدیر از دانشجویانی که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند،گفت: این جشن برای گدامیداشت حضور دانشجویان جدیدالورود برگزار شده و قطعا دوران دانشجویی یکی از ادوار اثرگذار زندگی افراد است.

اسفندیاری گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام همانند سایر دانشجویان کشور،گام‌های محکمی در راه تحول علوم انسانی، توسعه و پیشرفت علمی ایران اسلامی برداشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام استکبار و سلطه پس از حادثه 16 آذر دانست که دیگر نمی‌تواند اعمال استکباری را در کشورها توسعه دهد، گفت: دانشجو باید بیدار باشد و رسالت خود را بداند، زیرا آینده کشور را رقم خواهند زد.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام در ادامه با اشاره به حوادثی که در غزه رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: حقوق بشر تا جایی که منفعت غرب را تامین کند حقوق بشر است و این روزها نسبت به فجایعی که در غزه رخ می‌دهد بی‌تفاوت است.

وی اضافه کرد: بزرگترین دستاور طوفان‌اقصی این است که هیمنه رسانه‌ای غرب را شکست و بی‌تفاوتی آنها در برابر جنایات را آشکار کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه رسالت اول دانشجو کسب علم و دانش است، افزود: قطعا دانشی که با تعهد، زیرساخت فرهنگی و مبانی دینی همراه نشود، ممکن است مضر باشد.

اسفندیاری با بیان اینکه دانشجو باید به آیین‌نامه‌های فرهنگی مسلط باشد، افزود: دانشگاه پیام نور ایلام در حوزه آموزشی و فرهنگی جزو دانشگاه‌های سرآمد کشور است و در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در ماه‌های آینده، گفت: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و با بیان دعدغه‌ها و درخواست‌ها از نمایندگان و مسئولان مطالبه‌گری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان ایلام نیز در این آیین، گفت: حیات و سرزندگی دانشگاه به دانشجو است‌.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی در زمان کرونا، افزود: انسان نیازمند اجتماع و به عنوان یک مخلوق اجتماعی نیاز به حضور در عرصه اجتماع و مجامع علمی دارد.

نظری با بیان اینکه کلاس درسی که حضوری باشد تاثیرگذاری بیشتری نسبت به مجازی دارد، ادامه داد: در دوران کرونا از لحاظ علمی و آموزشی آسیب زیادی به دانش‌آموزان و دانشجویان وارد شد.

وی با اشاره به نبود سالن اجتماعات در دانشگاه پیام نور ایلام، گفت: تلاش‌های جهت ساخت این سالن توسط مسئولان استانی و سازمان مرکز انجام شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان ایلام، گفت: در این دانشگاه، کانون فرهنگی و انجمن‌ها علمی و تشکل‌ها جهت استعدادیابی دانشجویان و استفاده از ظرفیت آنها تشکیل شده است و انتظار می‌رود، دانشجویان در این تشکل‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور، گفت: این شیوه کیفی آموزش در دانشگاه پیام نور و تحصیل در این دانشگاه فارغ از مقوله جزوه محوری موفقیت علمی دانشجویان این دانشگاه را بالا برده است.

 
نظرشما
پربازدیدها