کد خبر: ۱۰۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان گفت: تحمل همنوع، یکی از برجستگی‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی است که توجه به آن جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه نزاع و خشونت را می‌گیرد.
توجه به

به گزارش آرانیوز از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی با اشاره به موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: سبک زندگی نیازمند یک سری اصول و قواعد و مبنا دارد.بهترین روش برای زندگی "سیره نبوی و اهل بیت (ع)" است که از همه نظر برای ما حجت است و باید پیروی کنیم؛ رفتار و کردارِ اهل بیت(ع) بر اساس دستورات الهی است و همین موضوع کافی است که ما مطیع کردار و رفتار این معصومان باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در کنار تفکرات دینی، یکسری تفکرات ملی هم داریم، عنوان کرد: آداب ملی از گذشته در نزد مردم باقی مانده که همین مردم از یک سری سنت‌های ملی مثبت تبعیت می‌کنند. همین مردم سنت‌های ملی منفی که ناپسند بوده را کنار زده‌اند و اقدامات مثبت آن را انتخاب کرده‌اند. تلفیق سبک زندگی ایرانی اسلامی کامکلترین سبک زندگی برای مردم کشورمان است که آسیب‌های زندگی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: مبارزه با ظلم و ستم و کمک به همنوعان و توجه به همسایگان و صله رحم جزو ارزش‌های دینی ما است و روایت‌های مختلفی در این زمینه داریم. این ارزش‌های دینی در کنار ارزش‌های ملی همچون عید نوروز (رفت و آمدهای خانوادگی و بزرگ شمردن اقوام) یکی از کاملترین سبک‌های زندگی است.

بیگدلی در ادامه با بیان این سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی ایرانی مکمل همدیگر هستند و سبک جدیدی را به نام سبک زندگی ایرانی اسلامی را به وجود آورده است، عنوان کرد: ساده‌زیستی یکی از فرهنگ‌های اصیل ماست و مادیات نمی‌تواند بر ما غلبه کند. این فرهنگ به این معنی نیست که اصلاً نخوریم و اصلاً از امکانات دنیایی استفاده نکنیم بلکه این امکانات نباید مانع رسیدن ما به خداوند متعال باشد.

وی گفت: اگر برخی فرهنگ‌های کشورهای مختلف دنیا خوب باشد قطعاً آن را در فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی می‌پذیریم ولی اگر با فرهنگ ما متناقض باشد نمی‌توانیم پذیرا باشیم. تحمل همدیگر و همنوعان یکی دیگر از محاسن فرهنگ ایرانی اسلامی است هرچند متأسفانه امروزه تحمل همدیگر در جامعه سخت شده و این خلاف زندگی ایرانی اسلامی است. اگر به این موضوع توجه کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله نزاع و خشونت جلوگیری می‌شود و اخلاق‌مداری در جامعه حاکم می‌شود. از سوی دیگر باید به موضوع افراط و تفریط نیز توجه کنیم و باید بدانیم افراط و تفریط در خصوص هر موضوعی آسیب‌زا است.

بیگدلی به موضوع مهم تربیت فرزندان در خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه در برخی مواقع مشاهده می‌شود که تربیت فرزندان از سوی خانواده‌ها فراموش شده و حاکمیت فرزندان در خانواده‌ها رواج یافته است. فرزندسالاری یکی از آسیب‌های جدی خانواده‌ها است و خانواده‌ها نباید این سبک را برگزینند. 

 
برچسب ها: سپاه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار