کد خبر: ۱۰۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای دو مدیر و ۸ معاون دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای ۱۰ مدیر کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش آرانیوز از  یاسوج، عیسی حسنی  در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پرونده تخلف انتخاباتی برای دو مدیر و 8 معاون دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و در این زمینه تعارفی با کسی نداریم.

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی و استفاده از بودجه و امکانات دولتی در راستای انتخابات ممنوع بوده و نیروهای انتظامی و نظامی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی و مستندسازی و گزارش به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، اقدام کنند.

حسنی ابراز کرد: در این راستا نماینده دادگستری در جلسه جلسه شورای اداری نسبت به توجیه مدیران در خصوص عدم فعالیت انتخاباتی و عدم استفاده از امکانات دولتی و انتصابات و عزل مدیران در ایام انتخابات مدیران را توجیه خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از سایت‌ها و رسانه‌های استان که نسبت به برگزاری انتخابات تلاش‌های ارزنده‌ای دارند، افزود: در صورتی که اقدامات آنان باعث تشویش اذهان عمومی یا ارتکاب جرم دیگری باشد، اقدام قانونی در مورد سایت‌ها و رسانه‌های متخلف انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: دربرگزاری انتخابات باید تمام استطاعت خود از نظر جسمی، مالی و علمی را به کار گیریم تا یک انتخابات پرشور، در راستای استقرار فرامین مقام معظم رهبری یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را عملیاتی کنیم.

محبوب افراسیاب با اشاره به اینکه براساس اسناد بالادستی و قوانین موضوع باید به توسعه یافتگی دسترسی پیدا کنیم و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم، عنوان کرد: یکی از ابزارهای توسعه یافتگی، انتخابات به عنوان محصول عقلانیت است.

وی یکی از ابزار توسعه یافتگی را رهبران میانی و رهبران کلان جامعه دانست و افزود: شعاع میدان انقلاب را گسترش بدهیم و تنگ نظر نباشیم، سعی کنیم دوستان انقلاب را زیادتر کنیم تا کسی احساس نکند که در دایره شعاع انقلاب قرار ندارد.

افراسیاب خاطرنشان کرد: هر کسی را شورای نگهبان تأیید کرد تشویق کنیم مردم خودشان انتخاب کنند و بهتر این است که مردم را با هر نوع گرایش فکری تشویق کنیم بیایند شرکت کنند ما در گذر تاریخی قرار داریم مشروعیت بین المللی الان وابسته به حضور سبز مشارکت بالای مردم است.

 

 
برچسب ها: انتخابات
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار