کد خبر: ۱۰۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام با اشاره به ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت بانوان ایلامی تحت پوشش بیمه طرح فراگیر خانواده ایرانی، گفت: ۲ هزار و ۹۵۳ نفر از این تعداد مربوط به سال جاری است.
۱۲۸۰۰ بانوی ایلامی تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار دارند

علی اشرف تابانی در گفت‌وگو با آرانیوز در ایلام با بیان اینکه طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیر مجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» بوده و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، اظهار داشت: در این طرح، زنان خانه‌دار و دختران مانند دیگر اقشار می‌توانند تحت پوشـش تأمین اجتماعی قرارگرفته و از خدمـات تأمین اجتماعی اسـتفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام بیمه زنان خانه‌دار و دختران در سه طرح 12، 14 و 18 درصد بوده و پس از ثبت‌نام، حق‌ بیمه هر ماه حداکثر تا پایان دو ماه بعد قابل پرداخت است.

تابانی با بیان اینکه تأمین امنیت اقتصادی بانوان به ویژه در دوران پیری(دریافت مستمری) و از کارافتادگی، از مزایای این طرح برای زنان اسـت، تصریح کرد: متقاضیان در بازه سنی 18 تا 50 سال می‌تواننداز طریق وب‌سایت سازمان تأمین‌ اجتماعی بدون مراجعه به شعب از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار بین 18 تا 50 ساله می‌توانند با استفاده از طرح بیمه زنان خانه‌دار از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند، افزود: متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت es.tamin.ir خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام در پایان گفت: این افراد حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین‌ اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند.

به گزارش تسنیم، در مجموع 311 هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارندهستند. 

این استان استان دارای 12 شهرستان با 580 هزار نفر جمعیت است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها