کد خبر: ۱۰۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشت پاییزه بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.
کشت پاییزه در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان
 
به گزارش آرانیوز از همدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علی بایگانه با بیان اینکه کشت پاییزه از نیمه شهریور آغاز شده است اظهار کرد: تاکنون حدود 40 درصد گندم آبی و 70 درصد گندم دیم در اراضی استان کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت‌های پاییزه تا پایان آبان ادامه دار است افزود: برنامه ابلاغی کشت گندم آبی استان 70 هزار هکتار و کشت دیم 344 هزار و 700 هکتار است که تاکنون 40 و 70 درصد به ترتیب پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی استان همدان به توزیع بذرهای مناسب و اصلاح شده اشاره کرد و گفت: هم اکنون 4 هزار تن بذر گندم دیم اصلاح شده و 10 هزار تن بذر گندم آبی اصلاح شده در طبقات مختلف توزیع شده است. 

وی با تاکید بر اینکه سبد کودی محصولات دیمی و آبی کشت پاییزه تامین شده است اضافه کرد: کودهای فسفاته و پتاسه در حال تدارک و تامین است به نحوی که تا کنون میانگین 40 درصد بین کشاورزان توزیع و تا پایان کشت پاییزه ادامه خواهد داشت. 

بایگانه خاطرنشان کرد: کشت‌های پاییزه بیش از 500 هزار هکتار از اراضی زراعی استان را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار