کد خبر: ۱۰۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه برای هر شهرستان یک پروژه دانش بنیان طراحی شد، گفت: ‌کارخانه پرتودهی محصولات کشاورزی در ملایر احداث می‌شود.
احداث کارخانه پرتودهی محصولات کشاورزی در ملایر

به گزارش آرانیوز از همدان، سیدمجتبی حسینی معاون اقتصادی استاندار همدان پیش از ظهر امروز در ستاد اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: سال گذشته برنامه اجرایی چهار ساله برای اقتصاد دانش بنیان استان را طراحی کردیم و تاکنون 8 جلسه پیرامون این موضوع در استان تشکیل شده است. همچنین 8 کمیته تخصصی نیز شکل گرفته که همه ابعاد استان را در این حوزه پوشش می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه کارگروه ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه شکل گرفته است، افزود: در این راستا اقدامات موثری از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای شناسایی نیازهای فناورانه دانشگاه‌ها، احصای 10 مسئله و چالش اصلی استان و ارائه آنها به 10 دانشگاه همدان برای انجام مطالعات و ارائه راهکار انجام شده است.

بازدید رییس سازمان فضایی ایران از شرکت دانش بنیان "امیدفضا"
بازار بورس تخصصی برای شرکت‌های دیجیتال و دانش بنیان ایجاد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار همدان با این توضیح که در 8 کمیته تخصصی برای همه دستگاه‌ها پروژه دانش بنیان تعریف شده که درمجموع شامل 54 پروژه می شود، یادآور شد: در 10 شهرستان استان نیز برای هر شهرستان یک پروژه دانش بنیان طراحی شده که از جمله می‌توان به احداث توربین بادی عمودمحور شهری در همدان، پرتودهی محصولات کشاورزی و صنعتی در ملایر و تولید کربن از ضایعات بلااستفاده کشاورزی در نهاوند اشاره کرد. 

حسینی از راه‌اندازی خانه‌های خلاق در سه شهرستان استان خبر داد و افزود: تاسیس کارخانه نوآوری استان با اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار، ایجاد کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال برای افزایش سهم استان از بخش اقتصاد دیجیتال کشور، هوشمندسازی کشاورزی استان، ایجاد گردشگری هوشمند، احصای شاخص‌های دیجیتال و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز دیجیتال با مشارکت 30 نفر از دیگر اقدامات استان در این عرصه است.

به گفته وی، برگزاری سه رویداد دانش بنیان در استان، ایجاد پردیس تخصصی نوآوری کشاورزی به عنوان یکی از چهار پردیس تخصصی کشور نیز از اقداماتی است که در استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان انجام داده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار